Європарламент підтримав ініціативу міністрів ЄС, яка спрямована на поліпшення умов праці водіїв і оздоровлення конкуренції на ринку перевезень. Про це пише liga.net з посиланням на повідомлення прес-служби Европарламета.
Нові правила регламентують час водіїв в дорозі і періоди відпочинку, а також більш ефективне дотримання правил каботажу (тобто перевезення вантажів, що здійснюється перевізниками-нерезидентами на тимчасовій основі в приймаючій державі-члені ЄС).
Згідно з правилами, компанії повинні будуть скласти розклад, щоб водії могли повертатися додому через кожні три-чотири тижні. При цьому компанія повинна забезпечити далекобійникам обов'язковий регулярний щотижневий відпочинок вдома або ж оплатити проживання (раніше водії могли відпочивати в кабіні).
Крім того, тахографи вантажівок почнуть використовуватися для реєстрації перетину кордону з метою боротьби з шахрайством. Для запобігання недобросовісній конкуренції, каботаж в одній і тій же країні на одному і тому ж автомобілі можна буде здійснювати з проміжком в чотири дні.
Нові правила також зажадають, щоб вантажні автомобілі поверталися в операційний центр компанії кожні вісім тижнів. Використання легких комерційних авто вагою понад 2,5 тонн також буде регулюватися правилами ЄС для транспортних операторів, включаючи оснащення фургонів тахографом.
Зміняться і правила оплати праці водіїв. "Нові правила забезпечать не тільки чітку правову основу для запобігання відмінностей в національних підходах, але і справедливу винагороду водіїв", - відзначають в повідомленні.
Прийняті правила вступлять в силу після їх публікації в Офіційному журналі ЄС в найближчі тижні.
При цьому правила розміщення будуть застосовуватися через 18 місяців після вступу в силу правового акта. Правила про час відпочинку, включаючи повернення водіїв, почнуть застосовувати через 20 днів після публікації документа. Правила повернення вантажних автомобілів і інші зміни - через 18 місяців після вступу в силу закону про доступ на ринки.