В Україні з’явиться нова послуга - електронна черга для перетину кордону. Про це повідомив прем'єр-міністр Денис Шмигаль.
"Перед Мынынфраструктури поставлені такі завдання: прискорити запуск послуги "електронна черга" на кордоні. Прискорення проходження на пунктах пропуску людей, автівок і вантажів сприятиме активізації роботи бізнесу та збільшенню товарообігу. Що особливо важливо зараз", - зазначив Шмигаль за результатами наради з командою Міністерства інфраструктури.
Нагадаємо, до війни планувалося, що така послуга буде платною та коштуватиме 15 євро.
Запровадити електронну чергу намагалися не один раз, у тому числі - це обіцяв й прем'єр-міністр Денис Шмигаль. Проте таке начебто не складне, на перший погляд, питання постійно наражалося на дивні проблеми.
2020 року вже планували скасувати "живу чергу" у пункті пропуску "Краковець" і натомість запустити електронну. Цей проєкт мав стати першим пілотним в Україні, а послуга – платною.
Водії мали отримати дві можливості - заздалегідь забронювати місце у черзі онлайн або безпосередньо на пункту пропуску. У разі, якби працювала й жива черга, електронна мала йти поза живим потоком.
Проект виглядав революційним як для реалій української митниці, та повністю виключав втручання сторонніх людей і людський фактор.
Проте запуск електронної черги на пункті пропуску "Краковець–Корчова" на Львівщині відклали. Тоді у Львівській ОДА повідомляли, що домовляються з власниками землі та інвесторами, аби облаштувати сервісну зону біля кордону.
Також, електронну чергу мали запустити 15 лютого 2022 року - на пунктах пропуску "Ужгород-Вишнє Нємецке" на українсько-словацькому кордоні та "Чоп-Загонь" на кордоні з Угорщиною. Причому, технологію мав надати уряд Естонії, як проєкт міжнародної допомоги. Але судячи з відсутності повідомлень про старт проекту, цьому наміру також не судилося збутися.
9 грудня 2021 року Кабінет міністрів прийняв рішення запровадити експериментальний проект "Електронна черга перетину кордону", який дозволить швидко проходити оформлення в пунктах пропуску.
Проте три пункти пропуску з боку України планували реконструювати аж до кінця 2023 року. А на влаштування скануючих систем для авто і модернізацію пунктів пропуску "Рава-Руська", "Краковець" та "Шегині" планували виділили понад 225 млн грн.
Хоча сам глава уряду й визнавав, що сама ідея не містить нічого складного.
"Ідея роботи черги доволі проста: бронювання часу, коли можна перетнути кордон. Проект дозволить швидко проходити оформлення на кордоні, а транспортним засобам – не простоювати по декілька днів" – наголошував прем’єр-міністр.
У тестовому режимі "електронна черга" мала запрацювати 15 грудня. Проте, чи запрацювала - про це повідомлень також не було.
"Запровадження "Електронної черги" має покращити імідж України та інвестиційний клімат, а у найближчі три роки планують модернізувати 20 та побудувати 12 нових пунктів пропуску за майже 10 млрд грн", - наголошували в грудні в Кабміні.
Експорт з України до ЄС невпинно зростає, як і рух вантажних авто через кордон. Багатокілометрові черги з фур, утомлені й розлючені водії, товар, що псується від затримки, – звична картина на вітчизняних кордонах. Як можна швидко й відносно недорого розв’язати цю застарілу проблему та зробити українські кордони і їх перетин більш цивілізованим і швидким? Читайте у статті Павла Кравчука та Ірини Сушко на ZN.UA - "Українським вантажівкам готують нові правила перетину кордону".