Як на війну в Україні реагує малий та середній бізнес Росії

Поділитися
Як на війну в Україні реагує малий та середній бізнес Росії © depositphotos/stokkete
Російський бізнес готується до гіршого та планує скорочення працівників.

Оцінити, що думають представники бізнесу РФ, які у них плани та очікування щодо майбутнього можна за індексом ділової активності (Purchasing Managers Index, PMI). Його розраховують за результатами опитування менеджерів (керівників) компаній та підприємств.

Значення індексу вище 50 пунктів свідчать про зростання ділової активності, нижче за 50 пунктів — про зниження. Серед оцінок ділової активності є також індекс, який вимірює настрої представників малого та середнього бізнесу (МСБ), – RSBI.

Так, у лютому індекс RSBI від агентства Magram Market Research дорівнював 53,6 пункту і зростав із січня. Згідно з опитуваннями майже 2 тис. топ-менеджерів компаній:

  • приблизно третина з них очікувала зростання виручки на 30% у найближчі три місяці;
  • багато хто заявляв про майбутню зміну штату своїх співробітників (зростання кількості вакансій або скорочення);
  • майже третина респондентів говорила про збільшення інвестицій у розвиток своїх компаній у найближчі місяці;
  • ¾ підприємців вважали, що їхня виручка зросте або не зміниться в найближчі місяці.

Аналогічні оптимістичні оцінки підтверджували й виміри ділової активності вітчизняних компаній від російського підрозділу агенції S&P Global. Якщо в січні індекс PMI в секторі послуг становив 49,8 пунктів, то вже в лютому він піднявся до 52,1 пунктів.

Дані RSBI за результатами березня поки що не відомі, але у S&P Global вже розрахували свою оцінку ділової активності промислового сектора та сектора послуг у Росії. За опитуваннями топ-менеджерів компаній сектору послуг, ділова активність впала з лютневих 52,1 пунктів до 38,1 пунктів у березні. У виробничих підприємств індекс склав 44,1 пункту, і це нижче за показник лютого — 48,6 пункту.

Настрою респондентів відображають наступні тренди:

  • скорочення виробництв з допомогою закриття нових підприємств;
  • зростання економічної та геополітичної невизначеності;
  • зменшення кількості нових замовлень;
  • зростання цін та зростання витрат на виробництво та власні послуги;
  • негативна зміна курсу рубля та пов'язане з ним зростання цін з боку постачальників;
  • закриття незавершених проектів та скорочення персоналу.

Найбільше постраждали компанії, що працюють у сфері в'їзного та виїзного туризму, ресторанний бізнес, салони краси та фітнес-центри, рекламні агенції, а також підприємства, які працювали на імпортних комплектуючих та розхідниках.

Нагадаємо, що влада США має намір переглянути штрафи для компаній, які порушують обмеження на експорт продукції в такі країни, як Росія та Китай, у бік збільшення.

Раніше повідомлялося, що аналітики вважають, що через санкції   є три сценарії обвалу   російської економіки.

Також аналітики S&P дали десять років на відновлення російської економіки до рівня 2021 року. Компанія прогнозує скорочення ВВП цього року на 11,1%. Вони прогнозують, що до 2023 року падіння уповільниться до 1,9%, а за рік - до 1,6%. Але до 2026 року ВВП агресора знову збільшиться на 1,9%.

 

 

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі