За чотири місяці 3 (ІСН), що вказує на те, наскільки люди оптимістично оцінюють стан своїх особистих фінансів і готовність витрачати гроші, впав в Москві відразу на 45 пунктів, повідомляє компанія GfK. Якщо в листопаді 2014 року значення індексу в столиці становила 109 пунктів, то в березні 2015 року він опустився до 64 пунктів.
З таким песимізмом москвичі не дивилися в майбутнє ще ніколи. Навіть у кризові 2008-2009 роках значення ІСН в Москві не опускалося нижче 79 пунктів. У цілому по Росії ІСН знизився з минулої осені на 21 пункт - з 95 до 74 пунктів, що є найнижчим результатом з весни кризового 2009 року.
"В такій ситуації можна очікувати, що відновлення споживчого ринку в Росії буде відбуватися повільніше, ніж це було в попередній криза, - в тому числі і з-за поганих настроїв в столичному регіоні, на який припадає значна частка споживання по цілому ряду товарних груп", - наголошується в звіті GfK.
За словами генерального директора GfK у Росії Олександра Демидова, нинішня криза виявилася для споживчого ринку Росії більш глибоким, ніж в 2008-2009 роках. Більш того, якщо у 2008-2009 роках більшість росіян були впевнені, що криза триватиме не більше року-двох, то тепер більшість учасників дослідження очікують, що криза триватиме три-чотири роки.