Державна аудиторська служба за результатами аудиту Миколаївського морського торгового порту прийняла рішення рекомендувати Мінінфраструктури та Кабміну ліквідувати підприємство через те, що воно з 01 березня 2018 р. по 29 лютого 2020 р не здійснило перевантаження жодної тонни вантажу.
Зокрема, рекомендується вилучити ДП "Миколаївський морський торговельний порт" з переліку підприємств, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, як таке, що не відповідає критеріям стратегічно важливого об'єкта.
"Рекомендується доручити ДП "Адміністрація морських портів України" виключити ДП "ММТП" з Реєстру морських портів України. Крім того, запропоновано розглянути питання доцільності подальшого існування держпідприємства як самостійного суб'єкта господарювання та його ліквідації, визначивши правонаступником всіх прав і обов'язків, державного майна та інших активів ДП "АМПУ" в особі адміністрації Миколаївського морського порту", - йдеться в повідомленні, передає "Інтерфакс -Україна".
Відзначається, що порт передав свої виробничі кошти в оренду приватним операторам до кінця 2029-2030 років без права розірвання договору в односторонньому порядку. При цьому сам Миколаївський порт не перевіряє стан переданого в оренду державного майна.
Також повідомляється, що штат порту складається з адміністративно-управлінського та обслуговуючого персоналу з зарплатою в три рази вище середньої по галузі. Доходи формують пасивні надходження за оренду, але борги перед кредиторами за два роки зросли в 3,5 рази і досягли 44,13 млн грн. На цьому тлі знос основних засобів підприємства наближається до 100%.
Крім того, аудит виявив неефективні витрати і упущені вигоди на загальну суму майже 127 млн грн.
Як відомо, в січні 2020 року Миколаївський порт "Ольвія" передали в концесію на 30 років.
Детальніше про концесії в морпортах читайте в статті Надії і Єліанд Гоцуєнко "Морпорти: випробування концесією" і статті Рити Рєзнік "Концесія по-новому - провал, ще провал".