Найбільша мережа будівельних гіпермаркетів "Епіцентр", що належить родині Герег - народному депутату від Партії регіонів Олександру Герезі та його дружині, секретарю Київради Галині Герезі - купує свого головного конкурента, мережу таких самих будівельних супермаркетів "Нова лінія".
Як повідомляє Forbes, цю інформацію підтвердили два джерела - інвестбанкір, знайомий з ходом переговорів, і топ-менеджер однієї з мереж. "Про угоду вже було оголошено ключовим працівникам "Нової лінії", а з 1 листопада у компанії з'явиться новий директор, який буде представляти інтереси "Епіцентр К", - уточнив співрозмовник.
Засновник основного акціонера "Нової лінії" - інвесткомпанії Dragon Capital Томаш Фіала не підтвердив, але й не спростував цю інформацію. Гендиректор "Нової лінії" Євген Баранов сказав, що йому про операцію нічого не відомо. Зв'язатися з співвласником "Епіцентру" не вдалося.
Герега розповіла про історію "Епіцентру" і про підтримку Ющенка
"Нова лінія" - друга за величиною мережа формату DIY (Do It Yourself - "зроби це сам") у країні. Перший супермаркет будівельних матеріалів засновники Олег і Ігор Шандар відкрили у 2001 році. Через кілька років залучили до числа акціонерів інвесткомпанії Dragon Capital і шведський фонд прямих інвестицій East Capital.
У 2012 році "Нова лінія" зафіксувала чистий збиток у 32 млн гривень, виручка 16 магазинів мережі досягла 2,5 млрд гривень (без ПДВ). Це у п'ять разів менше, ніж в "Епіцентру", у якого до кінця 2012 року налічувалося 40 гіпермаркетів, чистий прибуток за підсумками 2012-го - 581 млн гривень.
Інвестбанкір, що спеціалізується на ритейлі, влітку розповідав, що Dragon Capital запропонував Герегам придбати "Нову лінію" ще під час кризи. Однак тоді переговори нічим не закінчилися. Основна причина, за словами співрозмовника - наявність інших акціонерів. Минулого року засновники мережі - брати Шандари - продали свою частку Dragon Capital. Що сталося з часткою шведського фонду, поки не відомо. У серпні 2013 року стало відомо, що Dragon Capital отримав дозвіл Антимонопольного комітету України на придбання контрольного пакету "Нової лінії".
Що дасть Герегам злиття з "Новою лінією"? За даними "Епіцентру", серед шести основних гравців ринку DIY у 2012 році продажі мережі досягали 73,9%, а "Нової лінії" - 13,2%. Формат будівельних супермаркетів нетиповий для стратегії ритейлера. У вересні Олександр Герега розповідав Forbes, що, крім гіпермаркетів, почав розвивати невеликі "Епіцентри" в районних центрах площею до 8000 кв. м.
Магазини "Нової лінії", як мінімум, у 1,5-2 рази більші, і розміщені в обласних центрах і Києві. Тоді Герега відмовився коментувати питання про можливі переговори з Dragon Capital.
"Можливо, просто мережа продавалася так дешево, що Герега не міг відмовитися. Що робити з супермаркетами, переформатувати або просто закривати, він вирішить потім. Як варіант, потрібні різні формати для майбутнього публічного розміщення", - припустив топ-менеджер однієї з роздрібних мереж. !zn