Російський "Газпром" у термін до 9 жовтня нинішнього року повинен подати відклик на позовну заяву НАК "Нафтогазу України", яка подана українською компанією в арбітражний суд Стокгольма щодо перегляду умов діючих контрактів.
Така інформація зазначена у звіті Кабінету міністрів про виконану роботу за минулий рік.
"Згідно із затвердженим складом трибуналу процесуальним графіком проведення арбітражу 30 квітня 2015 року, компанія ("Нафтогаз" – ред.) подала позовну заяву в арбітражний справі V2014/129. У термін до 9 жовтня 2016 відповідач ("Газпром") повинен подати відклик на позовну заяву", – наголошується в документі, оприлюдненому на сайті уряду у вівторок, 2 лютого.
У ньому вказується, що процесуальний графік проведення арбітражу у справі V2014/129 був затверджений 5 березня 2015 року.
Як повідомлялося, "Нафтогаз України" з "транзитному" позовом вимагає передати його права та обов'язки за транзитним договором оператору ГТС – компанії "Укртрансгаз" відповідно до вимог Третього енергопакету, а також змінити методику розрахунку транзитного тарифу відповідно до європейських стандартів і положень енергетичного і антимонопольного законодавства України та ЄС.
Грошові вимоги "Нафтогазу України" до "Газпрому" в арбітражі за контрактом на транзит газу становлять понад $ 11,7 млрд. Ці вимоги стосуються невиконання умов контракту до 2015 року і буде розширено з урахуванням претензій 2015 року
щодо контракту на постачання газу, "Нафтогаз України" зазначає: його вимоги до "Газпрому" перевищують $ 12 млрд. Вони пов'язані з закупівлями газу з 2010 року (після першого звернення до "Газпрому" з пропозицією привести ціни у відповідність з поточним ринковим рівнем згідно з умовами контракту) до 2014 року за цінами вище ринкових.
Зустрічні вимоги "Газпрому" становлять $ 26,7 млрд, з яких $ 2,1 млрд – спірна різниця між обґрунтованою, на думку "Нафтогазу", ціною за газ, імпортований у четвертому кварталі 2013 року і другому кварталі 2014 року, і ціною по оскарженій формулі контракту, тоді як інші претензії пов'язані з положенням "бери або плати".
"Нафтогаз України" наполягає на тому, що положення "бери або плати" в поєднанні з положеннями контракту (зокрема, способом встановлення ціни і забороною реекспорту газу) є дискримінаційним та не може застосовуватися в даному випадку.