Українські експортери брухту чорних металів у березні 2023 року оновили історичний максимум на цьому напрямі, передає UAprom. Зокрема, в березні до ЄС за попередніми даними було вивезено близько 16,4 тис. т сировини, що на 8% більше порівняно з попереднім місяцем.
У виданні зазначили, що минулого місяця головним експортним напрямком українського металобрухту залишалася Польща, невеликі обсяги постачалися до Словаччини та Литви. При цьому зросло і середньодобове відвантаження до 0,53 тис. тонн на день порівняно з 0,5 тис. т у лютому. Тобто темпи зростання експорту не припиняються не зважаючи ні на що.
Також вказано, що розпочате у березні ДБР розслідування щодо незаконних схем з видачі сертифіката походження EUR.1 на Волинській митниці лише незначно вплинуло на експорт металобрухту.
Зокрема, за даними видання митники у Рівному та Львові продовжують «заплющувати очі» на надані експортерами фіктивні документи та видавати сертифікати на експорт брухт з оплатою мита у розмірі 3 євро/т замість 180 євро. При цьому серед одержувачів українського металобрухту немає жодного меткомбінату, хоча з бюрократичного погляду EUR.1 має видаватися під постачання кінцевим споживачам.
Нагадаємо, що у лютому 2023 року експорт брухту чорних металів з України до країн Євросоюзу досяг історичного максимуму, перевищивши показник 15 тис. т сировини. Згідно з заявою ОП «Укрметалургпром», падіння заготівлі брухту спільно з його величезним експортом поставило металургійну галузь на межу катастрофи: дефіцит сировини за підсумками 1 кварталу становив 100 тис. т. За прогнозом «Укрметалургпрому», у 2 кварталі цей показник збільшуватиметься.