Експерти Ради розкритикували проект держбюджету-2013: прогнози "викликають сумніви"

Поділитися
Експерти Ради розкритикували проект держбюджету-2013: прогнози © ZN.UA
На думку Головного науково-експертного управління Верховної Ради, державний кошторис на наступний рік побудована на не зовсім реалістичних прогнозах. Більше того, вважають в управлінні, Кабмін не дотримується бюджетної резолюції, раніше поданій ним же самим.

Прогноз зростання ВВП України у 2013 роцi, на пiдставi якого було розраховано проект державного бюджету на наступний рiк, викликає сумнiви. Це зазначається у висновку Головного науково-експертного управлiння Верховної Ради, текст якого розмiщено на веб-сайтi парламенту.

"Певнi сумнiви виникають щодо прогнозу ключового макроекономiчного показника зростання реального ВВП України у 2013 роцi, який у проектi базується на досить оптимiстичному сценарiї i, на нашу думку, є дещо завищеним", - зазначається в документi.

"Зважаючи на необхiднiсть виконання значних за обсягом зовнiшнiх боргових зобов'язань, запропонований урядом прогнозний рiвень ВВП у 2013 роцi потребує, на нашу думку, додаткових розрахункiв i обґрунтувань", - вважають парламентськi експерти.

Як повiдомлялося, проект держбюджету-2013 ґрунтується на прогнозi зростання ВВП на 3,4% (номiнальне значення - 1576 млрд грн) за iнфляцiї 4,8% i зростання цiн виробникiв на 5,5%.

У висновку Головного науково-експертного управлiння також зазначається, що при пiдготовцi держбюджету не враховано низку положень основних напрямiв бюджетної полiтики на 2013 рiк, затверджених постановою Верховної Ради.

Iдеться, зокрема, про утримання граничного обсягу дефiциту держбюджету в межах 0,8-1% ВВП (у проектi - 3,2% ВВП), про утримання обсягу державного боргу на рiвнi не бiльше нiж 25% ВВП (у проектi - 30,6% ВВП), про надання державних гарантiй в обсязi не бiльш як 1% ВВП (у проектi - 3,2% ВВП).

При цьому, за оцiнкою парламентських експертiв, низка статей проекту держбюджету (статтi 16-19) мiстить значнi ризики в частинi зростання розмiру боргового навантаження.

Крiм того, згiдно з висновком, певнi сумнiви викликає реалiстичнiсть запропонованого показника планового обсягу надходжень коштiв вiд приватизацiї державного майна - 10,9 млрд грн: за 9 мiсяцiв 2012 року вiд продажу держмайна i приватизацiї до загального фонду держбюджету перераховано 5,3 млрд грн, що становить лише близько 53% рiчного планового завдання.

Згiдно з висновком, вимога проекту держбюджету-2013 про перерахування центральним банком до держбюджету наступного року 16 млрд грн не повною мiрою узгоджується з положеннями закону про Нацiональний банк України, який передбачає, що отримання прибутку не є метою дiяльностi Нацбанку.

Парламентськi експерти також зазначили, що в проектi держбюджету продовжено багаторiчну негативну практику призупинення бюджетним законом дiї iнших законодавчих актiв або внесення до них змiн, що суперечить численним рiшенням Конституцiйного Суду України. !zn

Читайте также:

Азаров нечаянно признался, что ВВП в 2012 году может быть ниже нуля

В бюджете-2013 курс гривни будет заложен на уровне 8,5 грн/$

Для прогнозированного правительством 4%-ного роста ВВП, кредитование должно увеличиться на 12-15%

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі