Міністерство регіонального розвитку та будівництва пропонує сьогодні законопроекти, які, на думку розробників, більш прохідні - хоча й не узгоджені між собою. Про це у статті для «Дзеркала тижня» пише колишній директор департаменту місцевого самоврядування та адмінтерустрою Юрій Ганущак.Міністерство регіонального розвитку та будівництва пропонує сьогодні законопроекти, які, на думку розробників, більш прохідні - хоча й не узгоджені між собою. Про це у статті для «Дзеркала тижня» пише експерт Асоціації міст України, колишній директор департаменту місцевого самоврядування та адмінтерустрою Юрій Ганущак.Так, за його словами, у законопроекті «Про місцеве самоврядування» передбачаються однакові повноваження для всіх органів місцевого самоврядування базового рівня — сільських, селищних, міських, тоді як законопроектом «Про адміністративно-територіальний устрій» навіть для міст передбачено градацію на міста районного, обласного, загальнодержавного значення без визначення її правових наслідків. І взагалі, радикально змінені усталені поняття «місто, «селище», «село» як категорії окремих поселень — на об’єднання поселень.
«Справді, як тепер пояснювати жителям і народним депутатам, що віднині село — це не село, а декілька сіл, а при приєднанні поселень до міст вони взагалі втрачають свою ідентифікацію, — питання далеко не академічного характеру», - пише автор.
Крім того, Ю.Ганущак відзначає, що в законопроекті «Про місцеві державні адміністрації» консервується накладення повноважень органів місцевого самоврядування та місцевих органів виконавчої влади. А законопроект «Про державну підтримку об’єднання сільських територіальних громад» взагалі випадає з контексту.
«Усе це схоже на намагання протиснути сумнівні рішення, розраховуючи на те, що в оточенні прем’єра і президента немає фахівців, здатних розпізнати в пропонованих законопроектах потьомкінські села», - вважає автор.
За його словами, законопроект «Про основи державної регіональної політики» взагалі практично не несе жодного правового навантаження. «Зокрема, вихолощено фінансові гарантії реалізації державної політики в регіонах. Це й не дивно, — адже у версії проекту, що пропонувалася попереднім складом Мінрегіонбуду, передбачалося створення фонду регіонального розвитку за прикладом країн ЄС. А це робило б процес підготовки та проходження документів формалізованим, прозорим», - наголошує Ю.Ганущак.
Він також підкреслює, що «про те, що особливих зрушень у розв’язанні проблем самоврядування і територіальних органів виконавчої влади не слід очікувати, свідчать кадрові рішення міністра».
«Звісно, старі, перевірені компартійні працівники антуражу не зіпсують, але очікувати від них проривних ідей та самопожертв було б занадто оптимістично», - вважає він.
Докладніше читайте у свіжому номері «Дзеркала тижня» у статті Юрія Ганущака «Мінрегіонбуд: імітація діяльності».
Поділитися
Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайкаФлудПорушення дійсного законодвства УкраїниОбраза учасників дискусіїРекламаРозпалювання ворожнечіОзнаки троллінгу й провокаціїІнша причинаВідмінаНадіслати скаргуОК