Президент ОП Укрметалургпром Олександр Каленков заявив, що у першому півріччі поточного року перевезення Укрзалізницею вантажів на 17% збільшилися, і компанія отримала додатково понад 6,5 мільярда гривень. Тепер компанія може знизити тариф – щоб залучити ще більше клієнтів, та активізувати розвиток економіки.
"Тобто, ми бачимо тенденцію збільшення вантажообігу, а це основний показник, який впливає на прибутковість Укрзалізниці", – зазначив Каленков.
"У ситуації нарощення обсягів перевезень має йтися про зниження тарифів, щоб ще більше відправників вантажів поверталося на Укрзалізницю. І всі очікували, що УЗ на тлі того, що суттєво зростає вантажопотік, практично в 1,5 рази, якщо порівнювати місяць на місяць 2022 з 2023 роком, буде знижувати тарифи. Адже у 2022 році тарифи на вантажні перевезення підвищили одномоментно на 70%!", – додав він.
За його словами, зниження вантажних тарифів Укрзалізниці на 20-25% дозволить експортерам переорієнтуватися на УЗ – тобто, вантажопотік зросте ще раз, і підприємство отримає більше.
"Але замість цієї здорової, нормальної бізнес-логіки Укрзалізниця йде дивним шляхом: що більше грошей ми отримуємо з бізнесу у вигляді тарифів, то більше ми витратимо. І відповідно, зі всіх витрачених грошей частина піде ліворуч. Тому у цій ситуації це економічно необґрунтовано абсолютно, це корупційно", – наголосив керівник ОП Укрметалургпром.
Експерт вважає, що ініціатива щодо чергового збільшення тарифу, на цей раз – під виглядом "гармонізації", це приклад, який яскраво підкреслює економічно необґрунтоване рішення, яке у перспективі негативно вплине на бізнес.
"Тарифи збільшилися у гривнях у 2,5 рази, але навіть у доларах вони збільшились у 1,5 рази! Це впливає на собівартість, а відповідно – на конкурентоспроможність нашої продукції. Ми і так через війну та перебої з логістикою втратили велику кількість наших традиційних ринків. А зараз будемо ще втрачати через собівартість", – додав експерт.
Раніше очільник УЗ Євген Лященко заявляв, що компанія планує чергове підвищення тарифів, хоча наразі компанія фіксує прибуток у розмірі 3,1 млрд грн.
У відповідь у Асоціації добувних підприємств (НАДПУ) заявили, що підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення матиме вкрай негативні наслідки для добувної промисловості та загалом для обороноздатності України. Натомість Укрзалізниці варто було б знизити тарифи для стимулювання економіки, адже рентабельність вантажних перевезень вже досягла 27%.