Експерт про ситуацію на ринку палива: українці вже за тиждень-другий побачать рух цін у зворотному напрямку

Поділитися
Експерт про ситуацію на ринку палива: українці вже за тиждень-другий побачать рух цін у зворотному напрямку © Getty Images
В Україні спостерігається абсолютно ринкова ситуація, яка не має жодних ознак кризи.

На ринку палива в Україні немає жодних ознак кризи, є лише певні нюанси, які пов'язані з ринковою ситуацією. Проте ринок, який сьогодні призводить до незначного зростання цін, вже за тиждень-другий заверне ціни у зворотному напрямку. На цьому наголосив директор "Консалтингова група А-95" Сергій Куюн.

«Начитався на ніч різних постів та вирішив проінспектувати зранку ситуацію на трасі Київ-Бориспіль. Пишуть, що криза, а у нас повний асортимент на стелі, це як? ... Так кризи не виглядають... Так, є зростання закупівельної, оптової ціни, бо наші закордонні контрагенти тримають руку на пульсі й тут, як то кажуть, "джаст бізнес". Через це бачимо невелике зростання роздрібних цін, яке зумовлено також зростанням витрат на використання генераторів», - зазначив він.

Проте, за словами експерта, розрахунки показують, що витрати на використання генераторів можуть додати в районі 1 грн/л.

"У той же час смішно читати про збільшення собівартості продажів за рахунок старлінків – не смішить, будь ласка. Для якихось трагічних коливань немає ніяких підстав", - наголосив Куюн.

А от вже за тиждень-другий в Україні з великою вірогідністю почнеться зворотна тенденція.

"Іронія долі в тому, що на зовнішньому ринку ціна падає, а у нас через труднощі із постачанням – зростає. Сподіваюсь, ми це зменшення відчуємо за тиждень-другий, коли, як очікується, вище перелічені фактори зникнуть", - сказав експерт.

Щодо поточної ситуації, то, за словами Сергія Куюна, до неї призвели наступні фактори:

  • На 7-10 днів була зупинена навігація у Румунії та Болгарії та у молдавському Джурджулешт через погодні умови – шторм та погана видимість. Це призвело до затримки законтрактованих вантажів. Зараз рух вже пішов.
  • Через блекаут робота митниці відбувається із перебоями. На кордоні стоять тисячі машин з різноманітними вантажами.
  • Споживання в країні дещо зросло, хоча всі мережі налаштували закупівлі з прогнозом на сезонне зниження або принаймні стабільність. 
  • Друга за величиною мережа АЗС "Укрнафти" (540 АЗС) після "націоналізації" опинилась без постачання пального, яке здійснювала група "Приват". Відповідно нацкомпанія почала шукати пальне й спричинила додатковий тиск на ринок, який, звісно, такого клієнта не чекав.

"Дійсно, маємо напругу у сфері постачання, яка спричинена збігом декількох обставин. Як бачимо, є деякі нюанси. Але це ринкова ситуація, таке траплялося й раніше різних варіаціях", - підкреслив експерт.

"Що робити? Жити нормальним життям, не панікувати. Нагадаю, що ажіотаж зіграв не останню роль у травневій кризі. У ринку занадто багато стимулів для нарощування постачань й це вже відбувається. Це ж справжня вдача отримати додаткові обсяги реалізації у зазвичай "мертвий" сезон", - зазначив директор "Консалтингова група А-95".

Нагадаємо, експерти розійшлися в думках, чи є сьогодні підстави для зростання цін на пальне.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі