В Україні діють програми, які мають допомогти ветеранам адаптуватися до мирного життя. Український ветеранський фонд повідомив про запуск програми мікрофінансування бізнесу ветеранів та членів їхніх родин. В рамках її вони можуть отримати 20 тисяч гривень на купівлю товарів та обладнання для ведення власної справи.
Подавати заявки можуть ветерани, дружини (чоловіки), батьки, діти (у тому числі усиновлені) учасника чи учасниці бойових дій, а також загиблих захисників.
Програма розрахована на 500 аплікантів. Максимальна сума відшкодування — 20 тисяч гривень на одну заявку. Усього на програму виділено 10 мільйонів гривень.
Фондом відшкодовуються витрати за таких умов:
- заявник має один із статусів ветерана війни або має статус члена сім’ї ветерана війни;
- ветеран війни та/або члени його сім’ї є самозайнятими особами – фізичними особами-підприємцями (далі – ФОП) першої, другої та третьої групи платників єдиного податку або здійснюють незалежну професійну діяльність;
- витрати, які заявник просить відшкодувати, пов’язані із закупівлею предметів та товарів для ведення підприємницької або незалежної професійної діяльності (витрати на оренду або інші послуги/роботи Фондам не відшкодовуються);
- придбані предмети та товари безпосередньо пов’язані із видом економічної (підприємницької) або незалежної професійної діяльності, яку здійснює (провадить) заявник, а також безпосередньо пов’язані зі створенням належних умов для ведення такої діяльності;
- витрати на придбання предметів та товарів понесені заявником після 24 лютого 2022 року;
- належного підтвердження понесення заявником фактичних витрат на придбання предметів та товарів для ведення підприємницької або незалежної професійної діяльності;
- подання заяви на відшкодування витрат за формою, затвердженою Міністерством у справах ветеранів України.
Як ветеранам отримати 20 000 гривень
Зберіть пакет копій документів:
- паспорт заявника з пропискою;
- виписку чи витяг з ЄДР про ФОП, чи самозайняту особу;
- документ, що підтверджує статус ветерана: посвідчення УБД, посвідчення особи з інвалідністю внаслідок війни, посвідчення учасника війни;
- документ, що підтверджує спільне проживання з ветераном до війни: свідоцтво про одруження чи свідоцтво про народження дитини;
- документи, що підтверджують покупку після 24 лютого 2022 року для роботи бізнесу відповідно до КВЕДів (чек або видаткова накладна).
Далі заповніть заявку. Якщо заявка відповідає вимогам, після перевірки документів і схвалення — ви отримаєте кошти протягом 10 днів. Проєкт діятиме до завершення воєнного стану.
У лютому Міністерство у справах ветеранів України та Червоний Хрест України запустили проєкт для підтримки ветеранів, які отримали інвалідність І або ІІ групи внаслідок війни. Зараз відкрито донабір і додатково 2100 ветеранів зможуть отримати грошову допомогу.