Для підтримки українських НПЗ необхідно ліквідувати тіньовий ринок — експерт

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Для підтримки українських НПЗ необхідно ліквідувати тіньовий ринок — експерт © Укргазвидобування / Facebook
Як для "Укргазвидобування", так і для оператора "Укртатнафти" групи "Приват" зникнення тіньового ринку буде особливо вигідним.

Центральним елементом підтримки НПЗ має стати ліквідація тіньового ринку. Основні надії на це пов'язані із запуском з 1 липня 2019-го ліцензування операцій з нафтопродуктами, впровадження системи моніторингу фактичних залишків палива на складах з допомогою рівнемірів у стаціонарних і пересувних сховищах, а також модернізації системи адміністрування паливного акцизу. Про це у своїй статті для DT.UA пише Сергій Куюн, директор ТОВ "Консалтингова група А-95".

"Щомісяця, за найбільш консервативними оцінками, у невідомому напрямку "розчиняється" 30–40 тис. т газового конденсату невеликих добувачів. А потім на ринку, як правило, за готівку, без сплати акцизного податку та ПДВ, з'являється паливо невідомого походження, з яким ми, легальний національний виробник, не можемо конкурувати", - каже директор із комерційних питань ПАТ "Укргазвидобування" Сергій Федоренко.

"Як для "Укргазвидобування", так і для оператора "Укртатнафти" групи "Приват" зникнення тіньового ринку буде особливо вигідним. Їхнє паливо в основному реалізується на АЗС економ-сегмента, де їх основний конкурент - нелегали, - зазначає автор. - Повинна сказати тут своє слово й держава. По-перше, необхідно довести до кінця реформу ринку нафтопродуктів по боротьбі з нелегалами. По-друге, нагадаю, що "Укртатнафта" хоча й управляється "Приватом", але в ній державі належить 43% акцій. Тут є місце участі як у завантаженні нафтою, так і в реалізації нафтопродуктів силами НАК "Нафтогаз України".

Експерт підкреслює, що єдиний тонкий момент у відмові від російських поставок - ризик потрапляння в іншу залежність, адже група "Приват" є не лише власником найбільшого НПЗ в Україні, а й по суті монополістом у сфері морської нафтоперевалки.

"Для нас ситуація складна тим, що як держава ми можемо позбутися російської залежності, але як бізнес ми ризикуємо опинитися в руках "Привату", потужного конкурента, який не проґавить можливості цим скористатися", - каже керівник великої роздрібної мережі.

Детальніше про ембарго на поставки палива з РФ читайте в статті Сергія Куюна "Імперія б'є в штангу" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі