Дизпаливо з Індії, яке купує Україна, має російське походження

ZN.UA Ексклюзив Інфографіка
Поділитися
Дизпаливо з Індії, яке купує Україна, має російське походження © depositphotos / minervastock
Для індійських нафтопереробників настали золоті часи.

Більшість палива, що потрапляє на український ринок з півдня, окрім очевидних відвантажень із заводів-виробників, має індійське походження. Про це для ZN.UA пишуть Артем Куюн, експерт «Консалтингової групи А-95», та Іван Марченков, аналітик «Консалтингової групи А-95», у статті «Ринок дизпалива: індійське кіно з російськими субтитрами».

На їх думку, Україні варто уважно придивитися до каналів поставок індійського ДП (див. рис. 1) — а чи реально є індійським той продукт, який нам везуть?

Для індійської нафтопереробки 2022 рік став золотим. Через ембарго ЄС і США російська нафта почала шукати нові ринки і знайшла їх у Азії, передусім в Індії. З 1 квітня 2022-го по 31 березня 2023 року Росія збільшила обсяги постачання нафти в Індію у 14 разів. Переробка дешевої російської нафти забезпечила індійським компаніям додаткові переваги, оскільки вони отримали можливість продавати дизпаливо на далекі відстані та збільшити свою присутність у європейському регіоні.

В Україну індійське дизпаливо потрапляє двома основними шляхами — з терміналів Туреччини та Румунії. Слід зауважити: у березні та квітні лише 5% обсягів імпорту індійського дизпалива було підтверджено сертифікатами походження товару, решта партій вважалася індійськими лише декларативно, бо це дозволяло законодавство. 

При цьому дві третини буцімто індійського палива Румунія отримує не напряму з індійських заводів, а через рейдові перевантаження біля берегів грецької Каламати або Мальти. У цих акваторіях курсує багато російських танкерів, що переливають паливо на інші судна, подальший напрямок руху яких іноді важко відстежити.  А порівняння обсягів надходжень і відвантажень показує, що близько 80% турецького транзиту дизпалива також становить російський продукт.

Аби захиститися від потрапляння російського палива, Україна повинна вдаватися до рішучих заходів. Перші кроки вже є: в травні Кабінет міністрів України доповнив свою постанову №1147, і тепер походження кожної партії імпортних нафтопродуктів має бути доведено відповідними документами міжнародного зразка.

З іншими матеріалами Артема Куюна можна ознайомитися за посиланням. 

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі