Обізнане джерело в Кабміні підтверджує припущення про "кредитні" причини зриву реформи держбанків: "Формування незалежних наглядових рад є життєво необхідним з багатьох причин. Візьмемо хоча б проблему NPL (прострочених кредитів). Вся банківська система постраждала від кризи, але комерційні банки в більшості з цією проблемою справляються - реструктуризують, продають борги або стягують у судовому порядку застави. Державні банки є власниками величезних портфелів NPL, пов'язаних з різними політичними групами або колишньою владою. У них робота над такими портфелями ведеться вкрай повільно, що викликає багато питань, на які, наприклад, могла б відповісти наглядова рада. Або хоча б поставити їх правлінню".
Про це у своїй статті для DT.UA пише Юлія Самаєва. За її словами, голосів вистачило б, якби голосували ті 27 депутатів з БПП і 16 з "Народного фронту", які вирішили спочатку законопроект "прокатати", а потім проігнорувати і повернення до його розгляду, і його відправку на повторне читання.
"Що ж їм не сподобалося в проекті, схваленому не тільки профільним комітетом парламенту, але і МВФ, ЄБРР, Світовим банком і Міжнародною фінансовою корпорацією? - запитує автор. - За словами нашого джерела в Кабміні, реформу корпоративного управління в держбанках спробують протягнути, або подавши новий законопроект через профільний парламентський комітет, або, внісши зміни в законодавство, які б дозволили поширити на держбанки дію Закону "Про управління об'єктами державної власності".
Детальніше про провал законопроекту про реформу корпоративного управління в держбанках читайте у матеріалі Юлії Самаєвої "Реформа держбанків: повний назад!" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".