Постачання палива в Україну зростає - щодня в країну заходять понад 230 машин з пальним. Однак при цьому зростає і його споживання, що загрожує новими ризиками для ринку палива. Про це написав директор консалтингової компанії А-95 Сергій Куюн у колонці для НВ.
Поточна ситуація
За його совами, ажіотаж на столичних заправках спадає: «Доповідаю. Черг по автогаз взагалі немає. Єдиний виняток – станції, де газ продається по 37 грн/л (в основному 42-45 грн/л). Декілька АЗС з дизпаливом були взагалі без черг або стояло 5-10 машин, що взагалі складно вважати чергою (на тлі травневих подій). За бензином – 20-30 машин», - написаний він.
За його спостереженнями, щодо автомобільного імпорту газу вже перевищив очікування, по дизпаливу ринок потроху виходить на прогнозні показники, по бензину все ще не дотягує 20-25%.
"У червні кількість постачальників дизпалива зросла в півтора рази і досягла майже 100, удвічі менше (але на третину більше, ніж у травні) - імпортерів автогазу (45), бензинів - 27 (21)", - повідомив Куюн.
За його словами, зараз на паливному ринку працює понад півтори сотні компаній. За бензином та ДП кількість імпортерів зросла вдвічі порівняно з довоєнним.
"Я не говоритиму, що проблеми скінчилися, до цього ще дуже далеко. Поставки зростають, але й споживання не стоїть на місці. Повертаються люди, активізується бізнес. А в серпні-вересні на нас чекає сезонний пік споживання. Але ринок робить свою справу. У Європі українці вигребли всі вільні бензовози, розміщені замовлення на виробництвах. Щодня в країну заходить понад 230 машин з пальним. Важко, але зростає постачання залізниці, тут зберігається найбільш потужний потенціал для збільшення імпорту. - сказав експерт.
Потенційні ризики
Основні проблеми у паливній логістиці зараз наростають у Європі. Тамтешні оператори ринку - постачальники, судновласники, перевізники, відчуваючи попит з боку України, завищують ціну. На ринку з'являються аферисти. Є проблеми з банківським обслуговуванням угод.
У свою чергу, великі постачальники дуже обережно ставляться до України. Подейкують, що такі рекомендації їм надають безпосередньо чиновники, мовляв, не поспішайте.
"Тому особливого профіциту чекати поки не слід. Кожну машину наші трейдери буквально вигризають. Зараз головна мета - забезпечити поточний попит, що зростає, і створити резерв під серпень-вересень. Та й взагалі, він повинен бути у воюючої країни", - резюмував експерт.
Раніше повідомлялося, що Держпродспоживслужба вимагає перевірок пального на АЗС або через два-три місяці в Україні не буде на чому їздити.