Через політику демпінгу Укрзалізниці у 2021 році держава може вперше почати дотувати вантажоперевезення, - ЗМІ

Поділитися
Дії нового керівництва УЗ можуть привести не тільки до монополізації ринку, а й до збільшення фінансового дисбалансу залізничного монополіста

Через політику демпінгу, яку керівництво Укрзалізниці вирішило проводити щодо конкурентів, у 2021 році держава може вперше почати дотувати найприбутковішу галузь - вантажоперевезення. Про це йдеться в матеріалі «Демпінг замість реформ: чим можуть закінчитися для країни спроби монополіста" відвоювати «ринок» видання delo.ua.

У матеріалі зазначено, що українська залізниця вже в середньостроковій перспективі може опинитися під загрозою колапсу. Автори бачать причину в політиці нинішнього керівництва «Укрзалізниці», яке в спробі знову монополізувати ринок, активно використовує демпінг, максимально занижуючи на аукціонах ставки вантажоперевезень - у минулому, найприбутковішого напрямки монополіста.

На думку експертів, яких цитують автори матеріалу, такі дії можуть призвести не лише до монополізації ринку, а й до збільшення фінансового дисбалансу УЗ (за оцінками керівництва збитки підприємства в 2020 році можуть скласти до 14 млрд грн), істотного скорочення інвестицій в пасажирські перевезення, і, що найнебезпечніше, в колійне господарство та іншу залізничну інфраструктуру.

Крім того, заниження вартості вагонів у тарифі на вантажоперевезення автори матеріалу пов'язують з аукціонам на майже 1,5 млн вантажоперевезень, який відбувся 18 січня за "голландською" схемою.

На аукціоні було розіграно 13 лотів на 780156 вагонопогрузок. Їх виграла компанія "Метінвест-Шиппінг" за найнижчою ставкою - 480 гривень за вагон. Наступного дня УЗ розіграла ще 13 лотів (780 156 вагонопогрузок), 8 з яких знову опинилися в руках "Метінвесту", пишуть автори статті. Решта 5 лотів, за їхньою інформацією, в цей день продати не вдалося.

На думку приватних операторів залізничного вантажного рухомого складу, що входять в Український Логістичний Альянс, рішення керівництва УЗ зі встановлення мінімальних ставок на використання піввагонів на голландських аукціонах ProZorro-Продажі є демпінгом і зловживанням монопольним становищем. Крім того, члени УЛА впевнені, що в подальшому це погіршить стан із забезпеченням вантажовідправників рухомим складом"

Президент Асоціації "Укрвідтранс" Наталя Петриченко говорить про пряме порушення прав приватного бізнесу.

"Як би УЗ не говорила, що це здорова конкуренція на ринку, немає, йде явний демпінг. Тому що ми всі прекрасно знаємо, щоб вагон окупився з урахуванням ремонтів і вартості регламентних робіт, то вагон повинен заробляти на добу 23 долари. Вагон зараз стільки не заробляє, він не заробляє навіть 20 доларів. А УЗ дає по 13 доларів за вагони. За рахунок чого вони будуть оновлювати свій рухомий склад? Вбиваючи приватний бізнес, за рахунок чого УЗ буде надавати послуги? У них не вистачить своїх грошей. А брати кредити, щоб покривати свої збитки - нераціонально", - пояснює вона.

Нагадаємо, минулого тижня Асоціація "Український логістичний альянс" звернулася до ряду профільних інстанції з пропозицією дати оцінку діям і рішенням посадових осіб АТ "Укрзалізниця" з вантажоперевезень. Причиною звернення стала стурбованість ряду операторів залізничного вантажного рухомого складу стурбовані встановленням АТ "Укрзалізниця" мінімальних ставок на використання піввагонів на голландських аукціонах ProZorro-Продажі.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі