Міністр палива і енергетики Юрій Бойко звернувся до прем'єр-міністра Миколи Азарова з проханням встановити імпортні мита на бензини в розмірі 130 євро за тонну, на дизельне паливо (незалежно від вмісту сірки) - 80 євро за тонну, скраплений газ (пропан або суміш пропану і бутану) - 40 євро за тонну. Про це йдеться в листі глави міністерства від 8 грудня 2010 року.Міністр палива і енергетики Юрій Бойко звернувся до прем'єр-міністра Миколи Азарова з проханням встановити імпортні мита на бензини в розмірі 130 євро за тонну, на дизельне паливо (незалежно від вмісту сірки) - 80 євро за тонну, скраплений газ (пропан або суміш пропану і бутану) - 40 євро за тонну. Про це йдеться в листі голови міністерства від 8 грудня 2010 року.У документі сказано, що необхідність введення мита обумовлена неухильним зростанням обсягів імпорту палива з одночасним зменшенням його внутрішнього виробництва. У результаті «частка імпортної продукції вже досягла критичної точки 50% від загального обсягу ринку нафтопродуктів».
«В рамках даної проблеми до Мінпаливенерго надійшло звернення низки нафтопереробних підприємств щодо необхідності термінової протидії надмірному зростанню імпорту в Україні нафтопродуктів, що завдає значної шкоди національним товаровиробникам і національним інтересам в цілому», - відзначає Бойко.
Міністр звертає увагу, що на даний момент із семи НПЗ простоюють три, решта завантажені менш ніж на 25%. За його словами, при сприятливій кон'юнктурі українські підприємства зможуть значно збільшити обсяги виробництва і повністю задовольнити потреби споживачів у нафтопродуктах вітчизняного виробництва.
«При цьому провідні підприємства нафтопереробної галузі завдяки своєчасній реалізації програм модернізації у найближчій перспективі зможуть перейти на випуск дизельного палива і бензинів моторних, які відповідають за якісними показниками стандартам Євро-4 і Євро-5», - наголошується в листі.
До листа додається звернення нафтопереробних підприємств щодо необхідності введення мит, підписане керівниками ПАТ «Укртатнафта», ТОВ «ТНК-ВР Коммерс», ВАТ «ЛУКОЙЛ-Одеський НПЗ», ВАТ «НПК-Галичина», ВАТ «Нафтохімік Прикарпаття», ДК «Укргазвидобування».
Як повідомлялося, 23 листопада міністр палива і енергетики Юрій Бойко повідомив про те, що його відомство направило до Кабінету міністрів України лист із пропозицією ввести з 2011 року мито на імпорт нафтопродуктів у розмірі 120 євро за тонну. Проте пізніше заступник міністра Ігор Кірюшин уточнив, що дана ставка максимальна, і вона не буде введена у такому розмірі.
У свою чергу, Асоціація «Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України» звернулася до прем'єр-міністра Миколи Азарова і в Адміністрацію президента з проханням вилучити з проекту закону України «Про державний бюджет на 2011 рік» положення про введення імпортного мита на світлі нафтопродукти.
У листі Асоціації відзначено, що з урахуванням підвищення акцизів (згідно з прийнятим нещодавно Податковим кодексом), введення мита на імпорт нафтопродуктів призведе до підвищення їх вартості в Україні на 20-22%, або на 1,5-1,7 гривні за літр. Окрім цього, зазначається, що мито створить преференційні умови для діяльності декількох окремих компаній, що контролюють нафтопереробні потужності в Україні. Також наголошується загроза поглинання незалежних мереж АЗС.
Окрім того, голова наглядової ради ВАТ «Концерн Галнафтогаз» Віталій Антонов зазначав, що ведення мит на імпорт світлих нафтопродуктів обмежить доступ на ринок палива, що відповідає стандартам Євро-4 і Євро-5.
Проти введення мит висловлювалися і топ-менеджери компаній «Паралель», «Концерн Галнафтогаз» (ОККО), «Континент Нафтотрейд» (WOG), а також експерти ринку.