Білоруського авіаперевізника "Бєлавіа" відключили від міжнародних систем взаєморозрахунків для пасажирських та вантажних авіаперевезень. Про це повідомили у Міжнародній асоціації повітряного транспорту (IATA) на запит Zerkalo.io.
"Ми підтверджуємо, що авіакомпанія "Бєлавіа" була відсторонена від участі в Програмі IATA з білінгу та розрахунків (BSP) та Системи розрахунків за вантажними рахунками (CASS)", - йдеться у відповіді Міжнародної асоціації повітряного транспорту.
Зазначається, що система BSP уніфікує фінансові та інформаційні потоки, спрощуючи процедуру оформлення та продажу авіаквитків як самими авіакомпаніями, так і агентами. Її запустили в 1971 році в Японії, а зараз система охоплює понад 370 авіакомпаній у 180 країнах світу, через неї проходить близько 70% непрямих продажів квитків. В останні роки (за винятком 2020-го) через неї продається квитків на понад 230 млрд доларів щорічно.
Система розрахунків за вантажними рахунками (CASS) призначена для проведення розрахунків між авіакомпаніями та експедиторами.
Нагадаємо, 2 грудня Британія, США, ЄС та Канада одночасно запровадили санкції проти Білорусі за порушення прав людини режимом Лукашенка.
Раніше ЄС погодив і ввів у дію п'ятий пакет санкцій, у якому значиться білоруський авіаперевізник "Бєлавіа". Причому щодо "Бєлавіа" ці санкції мали фактично повторний характер.
Відомо, що "Бєлавіа" раніше вже почала позбавлятися флоту. Зокрема, частину літаків вимагали повернути лізингові компанії.
У підсумку, з флоту "Бєлавіа" вивели як мінімум два Boeing 737-800. Повітряні судна прибули до Стамбула, де "втратили" білоруську реєстрацію EW, знайшовши номери Сан-Марино T7-438 та Ірландії EI-GYP, після чого їх перегнали в аеропорти Вонсдрехта (Нідерланди) та Острави (Чехія). Авіакомпанія поки що не підтвердила цю інформацію.
Раніше "Бєлавіа" також відправила три новітні літаки Embraer до Казахстану — для бортів шукали тимчасову стоянку.