Порівняна більшість киян (41%) можуть купувати делікатесні продукти (ікру, дорогі м'ясні, рибні, сирні вироби, дорогі торти, солодощі тощо) лише на свята, свідчать дані опитування, проведеного Дослідницьким центром "SPHERA".
Понад чверть опитаних стверджують, що можуть придбати будь-які делікатеси у будь-який час, коли їм захочеться. Ще 16% відповідають, що можуть купувати делікатесні вироби у будь-який час, але лише деякі з них. І 12% респондентів зізналися, що взагалі не можуть дозволити собі купувати будь-які делікатесні продукти.
"Для відповіді на дане питання респондентам пропонувалася так звана методика "таємної скриньки": респондент не озвучував свою відповідь інтерв'юеру, а сам обирав на екрані планшету відповідну альтернативу і натискав кнопку "зберегти". Таким чином, інтерв'юер не міг бачити, що обрав респондент. Через це сам респондент міг більш щиро відповідати на питання, яке могло бути для нього чутливим", - повідомив керівник Центру, доктор соціологічних наук Олександр Шульга.
Опитування проводилося з 31 січня по 11 лютого 2018 року у Києві серед постійних мешканців міста від 18 до 65 років - населення, яке має порівняно вищу купівельну спроможність, аніж молодші та старші респонденти. Загалом опитали 1650 респондентів за вибіркою, репрезентативною для всього міста.
У жовтні минулого року прем'єр-міністр Володимир Гройсман заявив про те, що ціни на продукти стабілізуються в 2018 році.
"Я не бачу ніяких передумов до того, що щось буде зростати. У нас було зростання на овочі та фрукти, тому що в країні не було достатнього врожаю. Почитайте експертів, не такі врожаї, тому ціни піднялися. Ціни піднялися ще тому, що ми стали країною-експортером, почали продавати наші продукти за кордон. Важливо відновлювати потужність виробництва всередині країни", - запевнив прем'єр.