Від деяких клієнтів банки вимагають сплатити значну частку коштів на рахунку, який закривається примусово. Мова йде про рахунки, що не пройшли фінансовий моніторинг. У свою чергу Нацбанк наголосив, що, згідно з чинним законодавством, банки не можуть стягувати з клієнтів штрафи за проходження фінмоніторингу. Про це пише "Мінфін" з посиланням на НБУ.
Однак, крім вимог закону та правил Нацбанку, кожен банк має власні характеристики для проходження фінмоніторингу – аби до них не почали пристосовуватися, їх не розголошують. Втім, в НБУ пояснили, що, крім порушень правил фінмоніторингу, банки розривають договори з клієнтами й з інших причин.
Як результат, банки стягують 20-30% від загальної суми на рахунку не за сам фінмоніторинг (але й за цю послугу окремо стягується 1% комісії), а за повернення коштів після нього вже в рамках розрахунково-касового обслуговування (РКО). Тобто коли власник рахунку хоче повернути свої кошти.
Проблема в том, що ознаки підозрілих транзакцій не розголошуються, тому клієнти банків не можуть дізнатися мотивацію банку для застосування покарання. Кожен банк визначає їх окремо, про що повідомляють клієнтам з відмовою пояснити причину блокування. Тобто, у таких умовах не виключені зловживання банків.
При цьому відповідь Нацбанку: «Варто ще раз наголосити, що банки мають право самостійно визначати свою тарифну політику в рамках чинного законодавства».
Повідомлялось, що українська система BankID пройшла попередню оцінку на відповідність вимогам європейському регламенту eIDAS щодо стандартів для електронної ідентифікації із середнім (substantial) рівнем довіри. У довгостроковій перспективі це може стати відправною точкою до визнання системи BankID схемою електронної ідентифікації, яку можна буде використовувати в ЄС.