З початку 2014 року найбільший російський виробник "АвтоВАЗ" не постачає автомобілі на український ринок. Про це пишуть "Известия" з посиланням на низку українських автосалонів, це також підтвердив сам виробник. Дилери вже практично розпродали старі запаси автомобілів.
За словами представника "УкрАвтоВАЗа", офіційного дистриб'ютора автомобілів Lada в Україні, проблеми пов'язані з ціновою політикою "Автовазу" і тим, що до кінця 2013 року значна кількість автомобілів залишилася нераспроданою. Крім того, частина моделей не відповідала європейським вимогам безпеки, які набули чинності в Україні. Що це за автомобілі, в "УкрАвтоВАЗі" пояснити відмовилися. В "Автовазі" про сформовану ситуацію знають і намагаються вирішити проблему, додали в "УкрАвтоВАЗі".
Позицію "УкрАвтоВАЗа" підтверджують і в автосалонах (що працюють через "УкрАвтоВАЗ"). Так, у деяких київських автосалонах Lada затримку постачань пов'язують, у першу чергу, з тим, що тольяттинські автомобілі значно подорожчали останнім часом, і попит на них різко впав. Українські дилери пояснюють ситуацію внутрішніми перестановками в російському автовиробнику. Новий президент "Автовазу" Бу Андерссон, призначений на посаду в листопаді 2013 року, приступив до обов'язків тільки в січні 2014 року. Андерссон змінив на посаді Ігоря Комарова (останній став заступник голови Роскосмосу).
За даними самого "Автовазу", в 2013 році в Україні продано 8305 автомобілів Lada, що на 52% нижче показника 2012 року. Ринкова частка Lada знизилася з 8% в 2012 р. до 4% в 2013 році.
У прес-службі "Автовазу" підтвердили відсутність постачань з початку року. У компанії повідомили, що перший квартал кожного року традиційно відводиться на уточнення планів і підписання контрактів експортних постачань.
Однак опитані представники дилерів "АвтоВАЗа" і автосалонів в Україні, у Білорусії і Казахстані кажуть, що підписання контрактів на постачання в наступному році зазвичай відбувається в кінці року, і перші автомобілі починають приходити в лютому-березні. Однак у цьому році контракт на постачання нових автомобілів до України між "АвтоВАЗом" і "УкрАвтоВАЗом" було підписано тільки 17 березня.
Окрім того, як відзначають в автосалонах, навіть якби автомобілі прибули вчасно, їх все одно б штучно затримували на митниці, причому самі імпортери, очікуючи рішення про скасування утилізаційного збору, яке останнім часом вже назрівало.
Утилізаційний збір було введено в Україні з 1 вересня 2013 року - Верховна Рада України скасувала його днями, 8 квітня цього року. Сума збору становила, залежно від автомобіля, від 4,7 тис. грн (406 дол.) до 30 тис. грн (2,6 тис. дол.).
У звіті "Автоваза" за IV квартал 2013 року йдеться, що "на діяльність компанії здійснює вплив введення утилізаційного збору в Україні, що призвело до підвищення цін на автомобілі Lada і зниження обсягів продажів на цьому ринку". !zn