Важливою умовою концесійного договору стала необхідність отримання дозволу АМКУ на концентрацію.
В кінці січня 2020 року до Антимонопольного комітету України надійшла заява компанії "QTerminals W. L. L." (Доха, Катар) на опосередковане одержання в концесію активів, що належать ДП "Стивідорна компанія "Ольвія" (Миколаїв) та ДП "Адміністрація морських портів України "(Миколаїв), які разом забезпечують здійснення господарської діяльності з надання стивідорних послуг у спеціалізованому морському порту "Ольвія".
Компанія "QTerminals W. L. L." є провідним портовим оператором Держави Катар і здійснює діяльність з управління морськими терміналами в найбільшому порту Катару - Хамад. Група QTerminals поки не здійснює господарської діяльності в Україні.
Враховуючи, що консесія не призводить до монополізації чи суттєвого обмеження конкуренції на товарних ринках України, АМКУ надав дозвіл компанії з Катару на концесію терміном на 30 років.
Як відомо. 24 січня компанія QTerminals з Катару стала переможцем концесійного конкурсу на порт "Ольвія".
Міністр транспорту і комунікацій Держави Катар Джасім Аль-Сулейті повідомив, що надання права концесії дає можливість інвестувати близько 120 млн. доларів у розвиток порту.
Згідно презентації QTerminals, планується модернізація зернового терміналу поряд з причалом №2, оновлення кранів і навантажувального устаткування, удосконалення складських приміщень.
Крім того, компанія має намір будувати новий зерновий термінал, і для нього буде побудовано два нових причала з трьома кранами на кожному, а також встановлено стрічковий навантажувач. Також QTerminals планує оновити будівлі, дороги, електромережі на території порту.
Концесія - це форма державно-приватного партнерства, що передбачає передачу об'єктів державної власності (такі як дороги, аеропорти, підприємства тощо) у тимчасове користування приватним підприємствам.
Нагадаємо, 3 жовтня Верховна Рада ухвалила закон про концесію. Детальніше про концесію в морпортах читайте у статті Надії і Єліанда Гоцуєнків "Морпорти: випробування концесією" та статті Рити Рєзнік "Концесія по-новому - провал, ще провал" в тижневику "Дзеркало тижня. Україна".