Антимонопольний комітет України виступив з пропозицією знизити мита при імпорті авіаційного палива на митну територію країни, повідомив голова АМКУ Юрій Терентьєв.
АМКУ також пропонує встановити для авіакомпаній нульову ставку мита на ввезення запчастин та обладнання для авіаційної техніки, яка не виробляється в Україні, додав він.
Терентьєв нагадав, що згідно з рішенням Ради національної безпеки і оборони, АМКУ проводив дослідження внутрішнього ринку повітряних перевезень. За результатами дослідження, 22 вересня 2015 року дії компанії "Лукойл Авіейшн Україна" були визнані порушенням законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді зловживання монопольним становищем на ринку послуг з реалізації авіаційного пального з заправкою повітряних суден у Міжнародних аеропортах "Харків" та "Одеса".
Було встановлено, що компанія завищувала вартість своїх послуг без об'єктивно виправданих на те причин. АМКУ оштрафував компанію на суму понад 18,7 млн грн.
"При проведенні дослідження комітет припустив, що при наявності суттєвих бар'єрів для входження нових суб'єктів господарювання на регіональні ринки надання послуг з реалізації авіапального із заправкою повітряних суден, а також значної ринкової влади в учасників цих ринків порушення законодавства про захист економічної конкуренції на регіональних ринках можуть бути одиничними. Зараз цими дослідженнями займаються територіальні відділення комітету", - сказав Терентьєв.
Зазначимо, що близько 50% ринку авіапалива в Україні забезпечується за рахунок імпорту. У 2015 році 45% палива (69 тис. тонн) було поставлено з Білорусі, ще 4%, або 5,6 тис. тонн, – з Болгарії, частка інших країн склала 1%, або близько 2 тис. тонн. Половину забезпечує Кременчуцький НПЗ "Укртатнафти", який контролює олігарх Ігор Коломойський.
Паливо з імпортних поставок, в тому числі використовується для потреб Збройних сил України.