Слід віддати належне: державний бюджет на 2019 р., незважаючи на специфічність майбутнього року виборів, було ухвалено вчасно, а абсолютні зміни у його дохідній і видатковій частинах після першого читання були рекордно невеликими. Порівняно з поданим урядом у вересні 2018-го проектом доходи та видатки бюджету зросли лише на 17,7 млрд грн (доходи - на 17,6%, видатки - на 16,2). Нагадаємо, що загалом порівняно з 2018 р. доходи держбюджету тепер більші на 108 млрд грн (на 11,8%, що приблизно дорівнюватиме показнику інфляції 2018-го) і вперше перевищили трильйон гривень.
Про це у своїй статті для DT.UA пишуть Ярослав Жаліло, провідний науковий співробітник ДУ "Інститут економіки та прогнозування НАНУ, та Антоніна Дешко, експерт з питань фінансової політики Інституту суспільних досліджень.
"Для порівняння, при прийнятті бюджету на 2017 р. доходи та видатки було збільшено на 24,8 млрд грн, а при прийнятті бюджету на 2018 р. доходи було збільшено на 40,8 млрд, а видатки - аж на 43,6 млрд грн. Таку "скромність" при плануванні поділу бюджетного "пирога", безперечно, не в останню роль було забезпечено МВФ, який очікував ухвалення документа для остаточного прийняття рішення про відкриття для України нової 14-місячної програми підтримки економічної політики stand-by та напевне не вітав би нереалістичних змін планових показників", - відзначають експерти.
Детальніше про зміни в бюджеті за час його прийняття читайте у статті Ярослава Жаліло та Антоніни Дешко "Метаморфози держбюджету у передвиборних умовах" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".