Встановлення граничної торговельної надбавки на низку товарів - суперечливий крок уряду, він призводить до спотворення співвідношень усередині економіки. Зокрема така ситуація може зіграти проти невеликих постачальників і магазинів. Про це пише Ярослав Бєлов, економічний експерт, перший секретар з консульських питань Посольства України в Республіці Індія (2013−2017), у своєму тексті - «Дешеві» харчі: хто насправді заплатить за соціальні продукти».
Великі агровиробники мають контракти з торговельними мережами. Серед іншого вони включають оплату за місце на полиці в магазині, лістинг продукції, бонуси за досягнення певного рівня продажів. Також існує поняття «бек маржа», — вона включає всі способи додаткової оплати магазинам за продажі, які поступають від постачальника або виробника продукції. На противагу звичайній маржі, яку продавець отримує напряму з грошей покупця.
Такі витрати можна включити в собівартість продукції. Це означає, що великі виробники з контрактами будуть здатні запропонувати торговельним мережам додаткові кошти понад визначені державою 10%. Натомість маленькі постачальники та магазини не зможуть конкурувати з подібними схемами.
З іншими матеріалами Ярослава Бєлова, економічного експерта, першого секретаря з консульських питань Посольства України в Республіці Індія (2013−2017), можна ознайомитися за посиланням.