Наприкінці грудня на стрімінговому сервісі Netflix вийшло продовження серіалу "Емілі в Парижі". В одній із серій з'являється дівчина з Києва Петра, яку зображують злодійкою із дивним смаком в одязі. Карикатурний образ викликав обурення користувачів соцмереж, а міністр культури України Олександр Ткаченко пообіцяв надіслати стрімінговому сервісу текст офіційної позиції.
За сюжетом серіалу, киянка на ім'я Петра приїхала до Парижа. Тут вона пішла на курси французької мови, де й познайомилася із головною героїнею, Емілі. Дівчата вирушили разом на прогулянку, щоб попрактикуватися у французькій мові. Петра каже «Люблю все безкоштовне», після чого виносить речі з магазину, не заплативши за них.
Емілі соромить українку за цей вчинок і просить її повернути речі, на що Петра відповідає: «Ти що, збожеволіла? Мене департують».
Як повідомляє ВВС, таке зображення викликало негативну реакцію у соцмережах. Деякі називають його «клішованим зображенням жінок зі Східної Європи як стриптизерjr та маргіналок», інші називають це «дешевим трюком або ж скандалом і ганьбою». Інші зазначають, що «це продукт США, країни, яка виборює толерантність і нову етику».
Відреагував на зображення Петри та міністр культури Олександр Ткаченко. «У «Емілі у Парижі» маємо образ українки, який є неприпустимим. А з іншого боку – ще й образливим. Такими бачитимуть українців за кордоном? Які крадуть, хочуть все отримувати безшкотовно, бояться депортації. Так не має бути. Направлю текст нашої позиції Netflix», - написав Ткаченко у своєму Telegram-каналі.
Разом з тим деякі користувачі соцмереж звернули увагу на те, що Netflix використовує українську, а не російську транслітерацію столиці України, Петра каже Kyiv, а не Kiev. Крім того, українка, коли не намагається виражатися ламаною англійською чи французькою, говорить чистою українською мовою.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал з новинами технологій та культури.
Перший сезон серіалу "Емілі в Парижі" вийшов у жовтні 2020 року, його вихід також супроводжувався критикою. Тоді звучали думки, що він зібрав «усі французькі штампи, які могли зібрати сценаристи». Режисера Даррена Стара звинувачували у ідеалізації міста.