У своєму двадцять першому фільмі Кіра Муратова виступає не тільки режисером-постановником, а й автором сценарію, «намагаючись розділити ці дві ролі в собі», і показати на противагу попереднім фільмам, щось не насичене побутом і деталями. А саме - творчий процес як один з найбільш рухливих, особливо в кінематографі, де так багато беруть участь факторів та умов, кон'юнктури, моди і взаємовпливів.
Герої фільму «Кінопроби. Однокурсники» - чоловік і жінка, що не зустрічалися багато років. Раптом опинившись у відрядженні в Її місті, Він вирішує зайти в гості - але не просто так, а щоб з порога спитати поради: як вчинити, якщо Він любить відразу двох жінок? Історія виглядає комічною, але важко уявити до якої міри гротеску може довести її Кіра Муратова.
Приступаючи до зйомок нової стрічки режисер відзначила, що їй завжди було «дуже цікаво подивитися, як будуть поводити себе різні люди в однакових запропонованих умовах. Звідси народилася форма кінопроб як драматургічно життєвої історії», а також звернула увагу на те, що у цьому сценарії реалізується її давнє бажання етюдності. «Знаєте, як у музиці: гами, вправи, а у результаті, виникають фуги Баха, виникає цілісність, краса, сенс», - говорить К.Муратова.
Практично вся творча група стрічки вже працювала разом на попередніх фільмах цього режисера: продюсує стрічку Олег Кохан (SOTA Cinema Group), оператор-постановник - Володимир Панков, художник-постановник - Євген Голубенко, художник з костюмів - Руслан Хвастов.
Українська частина акторського ансамблю представлена Віталієм Лінецьким та Наталею Бузько, Георгієм Делієвим, Утой Кільтер, Юрієм Невгамонним, Геннадієм Скаргою і Євгенією Барсковою. Свій акторський талант в новий фільм улюбленого режисера також внесуть Рената Литвинова, Сергій Маковецький, Алла Демидова і Олег Табаков.
На думку продюсера фільму О.Кохана, глядацький потенціал цієї стрічки «має вийти за межі шанувальників таланту режисера», тому, що базується на обіграванні кінопроцесу у драматичному ключі з комедійними елементами, які стають своєрідним обрамленням для вічних філософських питань.