У Києві знайшли невідомі тексти художника-супрематиста Казимира Малевича 1920-30-х років, що зберігалися в домашньому архіві асистента художника Мар'яна Кропивницького, який стенографував виступи художника в українській столиці.
"Серед знайдених текстів є протоколи виступів Малевича про плани розробки дослідного експериментального кабінету З в Київському художньому інституті, а також роздуми про проблеми освіти художників, створення нової академії мистецтв", - повідомляє "Громадське радіо".
Чотири з п'яти знайдених текстів раніше ніколи ніде не друкувалися, тому їх планують опублікувати в лютому 2016 року до конференції "Малевич в Києві".
"Це надзвичайна подія для київського культурного горизонту. Досі київський період Малевича був найменш досліджений в його роботі", - зазначила дослідник творчості Малевича Тетяна Філевська.
Філевська нагадує, що першим про української складової в роботах художника заговорила Валентина Маркаде, французька дослідниця українського походження, її слова підхопив Дмитро Горбачов, який розвинув тему "Малевич та Україна".
На думку Тетяни Філевської, в сьогоднішніх стінах і в пам'яті Художньої академії не залишилося слідів присутності Малевича як викладача, реформатора художнього інституту.
Дослідниця звертає увагу на те, що після переїзду Малевича в Київ 1927-1928 року, в його роботах миттєво з'являється колір, він стає спектральний, різнобарвний: художник писав в автобіографії, як його вражають кольору на сукнях і вишиванках сільських дівчат. Тематично Казимир Малевич починає другий селянський цикл, який з'являється паралельно з поверненням до Києва.
Раніше повідомлялося про те, що під "Чорним квадратом" Малевича виявили другу картину. Як виявилося, под картиною приховуються два кольорові зображення.