9 та 10 грудня Київський Національний театр оперети презентує прем'єру вистави "Амадеус" про Моцарта та Сальєрі (режисер Максим Голенко, художник Володимир Карашевський, балетмейстер Максим Булгаков).
Родзинка прем' єрнної постановки у тому, що сюжет п'єси Пітера Шеффера у свій час став основою культового фільму Мілоша Формана "Амадей", який 1985 року встановив рекорд "Оскара" , отримавши відразу вісім золотих переможних статуеток (цей фільм відзначали також на "Золотому Глобусі" та інших престижних кінопреміях світу).
Світова прем’єра п’єси Пітера Шеффера відбулася у 1979 році на сцені Королівського національного театру Великої Британії. Джерелом натхнення для автора стала «маленькая трагедія» Пушкіна «Моцарт і Сальєрі», а також однойменна опера Римського-Корсакова.
У СРСР першу постановку п’єси здійснив Георгій Товстоногов у 1982 році у Ленінграді (тепер Санкт-Петербург).
«Напередодні запуску театрального проєкту «Амадеус» Національний театр оперети та режисер-постановник Максим Голенко довго визначалися з виконавцями головних ролей Моцарта і Сальєрі, адже тут мають бути актори потужного драматичного потенціалу і актори, органічні у музичному матеріалі. У підсумку на роль Антоніо Сальєрі Театр оперети запросив провідного актора столичного Молодого театру та зірку нового українського телекіно Марка Дробота. А Моцарта зіграє Дмитро Вівчарюк, провідний актор Національного театру оперети. Історики театру кажуть,що у 80-х п'єсу Пітера Шеффера про Моцарта та Сальєрі мав ідею поставити у Київському Театрі імені Лесі Українки режисер Михайло Резнікович - на Юрія Мажугу (Сальєрі) та Олега Ісаєва (Моцарт). Але тоді не склалися обставини. Таким чином, наразі маємо перше звернення столичних Національних театрів до знаменитої п'єси Пітера Шеффера, що у свій час принесла великий міжнародний кіноуспіх Мілошу Форману», - заявив театральний критик Олег Вергеліс.
«Для мене історія Моцарта і Сальєрі, насамперед, є історією про двобій живого та мертвого у мистецтві, адже і у нашому культурному просторі багато випадків , коли мертве, на жаль, перемагає живе , тому мені і важливо відчути , як це трапляється та за рахунок чого це відбувається. Стосовно злочину в сюжеті Шеффера, то найчастіше всі злочини менш очевидні , бо якби митці митців труїли виключно отрутою, то це було б не так болюче , ніж "отруєння" тими засобами , як це у творчому світі трапляється насправді. У нас Сальєрі відразу зізнається у злочині, тому для глядача цікаво, як він це аргументує. Жанр майбутньої вистави? Звісно трагедія , але ми ж в Національній опереті, тому, очевидно, буде трагіфарс», - розповів ZN. UA напередодні прем'єри режисер вистави Максим Голенко.
Максим Голенко є головним режисером Одеського українського драматичного театру імені В. Василька та одним із ідеологів та провідних режисерів київського "Дикого театру".