Театр оперети готує прем'єру на основі «оскарівського» сюжету про вбивство Моцарта

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Театр оперети готує прем'єру на основі «оскарівського» сюжету про вбивство Моцарта Марк Дробот у ролі Сальєрі © Київський національний театр оперети
Виставу покажуть 9 та 10 грудня.

9 та 10 грудня  Київський Національний театр оперети презентує прем'єру вистави  "Амадеус" про Моцарта та Сальєрі (режисер Максим Голенко, художник Володимир Карашевський, балетмейстер Максим Булгаков).

Родзинка прем' єрнної  постановки у тому, що сюжет п'єси Пітера Шеффера у свій час став основою  культового фільму Мілоша Формана "Амадей",  який 1985 року встановив рекорд  "Оскара" , отримавши відразу вісім золотих переможних статуеток (цей фільм  відзначали також на "Золотому Глобусі" та інших престижних кінопреміях світу).

Світова прем’єра п’єси Пітера Шеффера відбулася у 1979 році на сцені Королівського національного театру Великої Британії. Джерелом натхнення для автора стала «маленькая трагедія» Пушкіна «Моцарт і Сальєрі», а також однойменна опера Римського-Корсакова.

У СРСР першу постановку п’єси здійснив Георгій Товстоногов у 1982 році у Ленінграді (тепер Санкт-Петербург).

«Напередодні запуску театрального проєкту «Амадеус» Національний театр оперети та режисер-постановник Максим Голенко довго визначалися з виконавцями головних ролей Моцарта і Сальєрі, адже тут мають бути актори потужного драматичного потенціалу і актори, органічні у музичному матеріалі. У підсумку на роль Антоніо Сальєрі Театр оперети запросив провідного актора столичного Молодого театру та зірку нового українського телекіно Марка Дробота. А Моцарта зіграє Дмитро Вівчарюк, провідний актор Національного театру оперети. Історики театру кажуть,що у 80-х п'єсу Пітера Шеффера про Моцарта  та Сальєрі мав ідею поставити у  Київському Театрі імені Лесі Українки режисер Михайло Резнікович - на  Юрія Мажугу (Сальєрі) та Олега Ісаєва (Моцарт). Але тоді не склалися обставини. Таким чином,  наразі маємо перше звернення столичних Національних театрів до знаменитої  п'єси  Пітера Шеффера, що у свій час принесла великий міжнародний кіноуспіх   Мілошу Форману», - заявив театральний критик Олег Вергеліс.

«Для мене історія  Моцарта і Сальєрі, насамперед, є історією про двобій живого та мертвого у мистецтві, адже і у нашому культурному просторі  багато випадків , коли мертве, на жаль, перемагає живе ,  тому мені  і важливо  відчути , як це трапляється та за рахунок чого це відбувається. Стосовно злочину в сюжеті Шеффера, то найчастіше всі злочини менш очевидні , бо якби митці митців труїли виключно отрутою, то це було б не так болюче , ніж "отруєння" тими засобами , як це у творчому світі трапляється насправді.  У нас Сальєрі відразу  зізнається  у злочині, тому для глядача  цікаво, як він це аргументує. Жанр майбутньої вистави? Звісно трагедія , але ми ж в  Національній опереті, тому, очевидно,  буде трагіфарс», - розповів ZN. UA напередодні прем'єри режисер вистави Максим Голенко.

Максим Голенко є головним режисером Одеського українського драматичного театру імені В. Василька  та одним із ідеологів та провідних режисерів київського "Дикого театру".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі