Під шаром фарби картини Сандро Боттічеллі "Муж скорбот", вартість якої оцінюється в 40 мільйонів доларів, виявили раніше невідомий малюнок. Як повідомляє CNN, під картиною знаходиться зображення Мадонни і Христа.
Зазначається, що з ХІХ століття картина знаходилася у приватному володінні, тому вчені не мали можливості її вивчити. Тепер полотно готують до продажу, через що аукціонний дім провів його докладний аналіз.
Старший віцепрезидент та директор відділу картин старих майстрів аукціонного дому Sotheby's Кріс Апостол, який оглядав картину, вважає, що це чернетка «Мадонни ніжності», коли Діва Марія ніжно притискає до себе Христа щокою до щоки. Риси обличчя (ніс, очі і рот, що сміється), які ідентифікують як такі, що належать немовляті Ісусу, можна чітко розглянути в інфрачервоному світлі, якщо перевернути картину догори ногами.
Голова немовляти знаходиться під грудьми скорботного Христа, зображеного на картині, а око і брова, що належать жінці, розташовані в області, що знаходиться під правою рукою. У нижній частині малюнка також знайшли ознаки підмальовка. Інші видимі частини начерку включають складки одягу, схожого на мантію, а також пухлу руку немовляти.
Деякі лінії нижнього малюнка товщі за інші, Апостол припускає, що спочатку вони були взяті зі стандартного етюду, а потім наведені рідким пігментом. Голова ж Ісуса, ймовірно, є «одиничним екземпляром», її аналогів немає в інших роботах Боттічеллі.
Descubren composición #Oculta en cuadro de #Botticelli https://t.co/7SKKii6j76 pic.twitter.com/paUCRNKa6O
- Misterios Ocultos (@MistOcultos) January 12, 2022
Апостол зазначає, що приховані малюнки зустрічалися і раніше. Полотно було цінним товаром у епоху Відродження. Ймовірно, що Боттічеллі взяв полотно з досить поширеним зображенням Мадонни з немовлям, перевернув його і використав для створення екстраординарної картини, що відображатиме релігійну тугу Італії того часу.
Інфрачервоні зображення також дозволили з'ясувати, як Боттічеллі змінював композицію «Мужа скорбот». Так, кінчик пальця, який раніше досліджував рану в тілі Христа, пізніше був прикритий його одягом. Відбулося також усунення положення рани та великого пальця, внаслідок чого «рана затягнулася». Є також свідчення того, що Боттічеллі змінив довжину волосся Христа, його підборіддя та розташування деяких шипів на вінку, а також його брови.
Апостол також наголошує, що на картині Христос зображений зі зміщенням від центру. Ботічеллі помістив його голову трохи збоку, роблячи зображення Спасителя більш людським.
За словами експерта, на момент написання картини митцю було близько 55 років.
«Я відчуваю, що у картині є щось, що Боттічеллі проектує, розуміння того, що ми всі помремо, - у ній є глибокий емоційний заряд. Якби він зобразив Христа на повний зріст і нерухомим, полотно нагадувало б ікону, трохи непропорційну», - додав Апостол.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал з новинами технологій та культури.
Нагадаємо, куратори музею Прадо в Мадриді засумнівалися, що «Спаситель світу», який є найдорожчою картиною у світі, був написаний Леонардо да Вінчі. 2017 року полотно за 450 мільйонів доларів купив міністр культури Саудівської Аравії принц Бадр бен Абдулла.