Керівники найбільших телеканалів України упевнені, що Нацрада з питань телерадіомовлення повинна підтримувати мовців, а не проводити репресії відносно найприбутковіших гравців ринку. Про це вони заявили у відповідь на попередження Нацради з приводу порушень вимог законодавства про рекламу та дублювання іншомовних фільмів.
Про це «ДТ» за круглим столом розповіли гендиректор каналу «1+1» Юрій Морозов, голова правління АТЗТ «УНТК» — «Інтер» Сергій Созановський та гендиректор ICTV, голова наглядової ради ММЦ «СТБ» Олександр Богуцький.
Вони стверджують, що на сьогоднішній день телеканали не в змозі відразу перейти на мовлення украйнською. «Багато хто вважає, що в телеканалів достатньо грошей, аби робити свій продукт і не купувати закордонний, — розповів Юрій Морозов. — Але навіть якщо уявити, що в нас є на всі українські канали 500 мільйонів від реклами, все одно закрити ефір вітчизняним продуктом — грошей не вистачить».
«Якщо наш кінопрокат, за деякими оцінками, втратив 50% глядачів, то ми втратимо, припустімо, 30% прибутку за рік. Це означає — не стало рекламодавців, упали прибутки. Ми вимушені згортати виробництво, яке щойно розпочали», — додав він.
«Говорячи про пріоритети, які могли б об’єднати найбільших мовців і Нацраду, вважаю, що найважливішим пріоритетом є саме розвиток українського ринку, — підтримав колегу Олександр Богуцький. — Зокрема й боротьба з піратством. І тоді цілі, що їх ставить перед собою Нацрада, будуть реалізовані природним шляхом».
У поправках, на його думку, також має потребу і закон України про телебачення і радіомовлення. «Думаю, цю тему буде продовжено на зустрічі з президентом, — повідомив він. — І нормальним її результатом може бути підписання нового меморандуму з Нацрадою в інтересах розвитку індустрії. А саме: збільшення часу звучання української мови, збільшення обсягів українського виробництва, боротьба з контрабандною продукцією, із прямим піратством».
Керівники телекомпаній вважають, що державі слід підтримати методи, які допоможуть відродити національне телевиробництво. «Ми готові створити грантову систему, готові витратити 3–4 мільйони доларів, які йтимуть на те, щоб молоді українські режисери знімали кіно й у них був би гарантований ефір на телеканалі, — відзначив Сергій Созановський. — Гадаю, колеги теж зможуть підтримати цю ініціативу».
Докладніше читайте в матеріалах круглого столу з керівниками українських телеканалів в свіжому номері «ДТ».