Минулого четверга відкрився черговий Берлінале, один з найбільших кінематографічних форумів світу. Ніколь Кідман і Джуд Лоу постали перед публікою в картині (її показали поза конкурсом) добре відомого режисера Ентоні Менгелли «Холодна гора». Її, поза сумнівом, зможе побачити й український глядач — фільм уже закупили для прокату.
Що стосується конкурсної програми, то в ній 23 стрічки. Деяких з них очікують з інтересом. Скажімо, «Самаритянка» знаменитого корейця Кім Кі Дука, чия плодючість вражає уяву (нині у російському прокаті, а отже, і в нашому теж, виходять одразу два його фільми — «Берегова охорона» і «Весна, літо, осінь, зима... І знову весна»). Улюблений кімкідуківський матеріал — жорстокість — буде присутній і в голлівудській стрічці «Монстр» дебютантки Патті Дженнікс — про серійного вбивцю та його розчарування. Інший американець, Рон Хоуард (нещодавній «Оскар» за «Ігри розуму»), представить картину «Зникла» — тут Кейт Бланшетт і Томмі Лі Джонс відтворять драматичний конфлікт між батьком і дочкою. Мабуть, «розмова про життя».
Судячи з програми, багатьох сучасних режисерів продовжує приваблювати життя духу і тіла людей маргінальних, викинутих кудись на узбіччя. Як наслідок, ці персонажі вражені хворобою мрійності — «дурень думкою багатіє». Можливо, про це говорять китаянка Сільвін Чанг («20:30:40»), аргентинець Даніель Бурман у «Втрачених обіймах»...
Ну, і таке інше. Ні російських, ні українських фільмів у конкурсі немає. Зате ми багато (цілих вісім чоловік!) представлені в семінарі молодих режисерів-початківців — Кампус талантів. А киянка Віра Яковенко навіть пробилася в четвірку тих, хто в рамках цього Кампуса зніме свій фільм. Так що таланти в нас є. Гляди, хтось із них і виграє в найближчому майбутньому якогось із берлінських «ведмедів» — хоч золотого, хоч срібного...