«Чорні скриньки» літака Леха Качиньського зіпсовані російськими слідчими

Поділитися
Подальше дослідження "чорних скриньок" літака Ту-154 президента Польщі Леха Качиньського, який розбився у квітні під Смоленськом, проводити неможливо через сторонній шум, який з'явився після роботи російських фахівців з бортовими самописцями, повідомляють польські ЗМІ.
Подальше дослідження "чорних скриньок" літака Ту-154 президента Польщі Леха Качиньського, який розбився у квітні під Смоленськом, проводити неможливо через сторонній шум, який з'явився після роботи російських фахівців з бортовими самописцями, повідомляють польські ЗМІ.За інформацією польських журналістів, спотворення в записах могли з'явитися через частоти електричного струму в Москві. У розпорядженні співробітників прокуратури Польщі і комісії дослідження авіапригод державної авіації є тільки цифрова копія записів бортових самописців, зроблена після катастрофи у присутності представника польської прокуратури. На дисках експертами був виявлений сторонній шум, який, на їхню думку, з'явився під час перенесення даних на електронний носій. Як пояснив в інтерв'ю журналістам віце-президент фірми-виробника "чорних скриньок" Томаш Тухолка, записуючий пристрій, який було встановлено на борту президентського літака, технологічно є звичайним касетним магнітофоном. При цьому спотворення звуку можуть відбуватися не тільки під час запису розмов у кабіні пілотів, але і в процесі читання і перезапису на інший носій. Однією з найбільш поширених перешкод є так звані пульсації в електричній мережі, пояснив представник компанії. Як повідомляють польські ЗМІ, у даний час Інститут судових експертиз у Кракові працює над видаленням із записів стороннього шуму. Як відзначають фахівці, проблему можна вирішити, але для цього треба точно знати частоту електричного струму в Москві у день, коли проводилося копіювання записів. За даними преси, за допомогою польська прокуратура звернулася до російських колег. Росія передала польській стороні копії записів бортових самописців літака Леха Качиньського 31 травня. Спочатку в уряді Росії був підписаний меморандум про передачу Варшаві копій записів "чорних скриньок". Протокол підписали міністр внутрішніх справ і адміністрації Польщі Єжи Міллер, голова МАК Тетяна Анодіна і заступник глави МЗС Росії Володимир Тітов. На церемонії був присутній також віце-прем'єр Сергій Іванов. Копіювання записів проходило у відкритому для преси режимі. Спочатку був відкритий сейф, звідки витягли касети, з яких була скопійована звукова інформація. Потім інформація була скопійована на комп'ютер з магнітних стрічок усіх трьох бортових самописців Ту-154 - параметричного мовного і експлуатаційного. У результаті інформацію записали на три компакт-диска, які й були передані представникам Польщі. Польській стороні було також передано транскрипцію переговорів членів екіпажу. Після передачі записів "чорних скриньок" Польща, всупереч позиції Росії з цього питання, опублікувала повні стенограми записів бортових самописців на сайті міністерства внутрішніх справ і адміністрації Польщі. Як зробили висновки з аналізу записів російські експерти, теракту, вибуху і пожежі на борту у момент авіакатастрофи не було. Фахівці МАК спільно з польськими представниками з'ясували, що літак був повністю справний, як і навігаційні системи та світлотехнічне обладнання аеродрому в Смоленську. Мовний самописець показав, що в кабіні пілотів ТУ-154 знаходилися сторонні. Відразу ж була висунута версія, яка пізніше підтвердилася, що у відсіку для пілотів перебував до самого моменту аварії головнокомандувач військово-повітряними силами Польщі генерал Анджей Бласік. Напередодні польський тижневик Wprost опублікував статтю з висловлюваннями вдів і товаришів по службі загиблих членів екіпажу, з яких випливає, що Бласік міг бути винним у трагедії. У нього були натягнуті відносини з пілотами, і його присутність могла позначитися на психологічному стані льотчиків і прийняття ними важливих для керування літаком рішень. Польська сторона проводить власне розслідування причин катастрофи. У вересні Варшава одержала справжній екземпляр бортового журналу, виявленого на місці катастрофи. Також Польщі були передані повні комплекти посібників з льотної та технічної експлуатації літака. У жовтні польська влада отримала від Росії сім нових томів матеріалів слідства у авіакатастрофі, в яких, зокрема, знаходяться 52 протоколи розтинів тіл загиблих. 20 жовтня Росія передала Польщі проект звіту за підсумками розслідування катастрофи літака. Нещодавно поляки завершили розкопки на місці катастрофи. Літак польського президента Леха Качиньського Ту-154 розбився під Смоленськом вранці 10 квітня. Літак зачепився за верхівки дерев в умовах поганої видимості через сильний туман. На борту перебувало 96 осіб - 88 пасажирів і вісім членів екіпажу. Не вижив ніхто. Серед загиблих: президент Лех Качиньський, його дружина, низка високопоставлених чиновників країни. Польська делегація прямувала до Катині, щоб взяти участь у траурних заходах.

За матеріалами Граней.ру

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі