British Petroleum назвала причини масштабної аварії у Мексиканській затоці
14 сiчня, 2011, 11:28
Поділитися
Британська компанія British Petroleum (BP) у середу, 8 вересня, оприлюднила результати власного розслідування причин масштабної аварії у Мексиканській затоці. До катастрофи, на її думку, призвів збіг цілої низки обставин.Британська компанія British Petroleum (BP) у середу, 8 вересня, оприлюднила результати власного розслідування причин масштабної аварії у Мексиканській затоці. До катастрофи, на її думку, призвів збіг цілої низки обставин.Розслідування, яке тривало п'ять місяців, показало, що до вибуху призвели як людський фактор, зокрема неправильні рішення персоналу, так і технічні неполадки і недоліки конструкції нафтової платформи.
У BP підкреслили, що те, що трапилося, стало результатом неправильних рішень, прийнятих декількома компаніями і робочими групами. Загалом учасники розслідування назвали шість основних причин катастрофи.
Згідно зі звітом, цементна подушка на дні Мексиканської затоки не змогла утримати природний газ від потрапляня у бурову колону. Після цього фахівці BP і компанії Transocean невірно витлумачили свідчення вимірювань тиску у свердловині, не переконавшись при цьому в її цілісності, а буровики Transocean, які працювали на платформі, протягом 40 хвилин не могли розпізнати проникнення у бурову колону вуглеводнів.
Окрім того, як наголошується у звіті, газ розповсюдився по буровій платформі через помилку із перенаправленням потоку зі свердловини, при тому, що міг бути скинутий за борт. У той же час протипожежні системи не змогли запобігти його поширенню через вентиляційні системи.
Вже після вибуху на платформі не спрацював протискидальний запобіжник, який мав автоматично закупорити свердловину і запобігти витоку нафти у випадку аварії. У звіті передбачається, що це сталося через те, що деякі його механізми не функціонували.
За підсумками роботи фахівці, що брали участь у розслідуванні, подали список із 25 рекомендацій, дотримання яких допоможе уникнути повторення подібних інцидентів у майбутньому. Основна їх частина стосується посилення перевірок обладнання та матеріалів, що використовуються на бурових платформах, а також підвищення професійного рівня їх співробітників.
За внутрішнє розслідування, підсумки якого були подані 8 вересня, відповідав голова відділу безпеки BP Марк Блай. Повністю із доповіддю можна ознайомитися на сайті ВР (матеріали доступні англійською мовою).
Нагадаємо, платформа Deepwater Horizon, якою керувала компанія BP, затонула у Мексиканській затоці біля узбережжя штату Луїзіана 22 квітня після вибуху і 36-годинної пожежі. У результаті інциденту загинули 11 людей.
З цього моменту із пошкодженої свердловини на дно Мексиканської затоки щоденно виливалося від 35 тисяч до 60 тисяч барелів нафти. За підрахунками фахівців, загалом у води потрапило 4,9 млн барелів нафти, з яких було зібрано тільки 800 тисяч.
Зупинити витік нафти вдалося лише до 4 серпня.
Приблизні витрати BP, пов'язані з аварією у найближчому майбутньому мають скласти близько 32 мільярдів доларів. При цьому компанія вже витратила більше 8 мільярдів доларів на ліквідацію наслідків аварії.