Британське бюро з розслідування авіаційних подій оприлюднило дані розслідування про катастрофу, яка ледь не сталася над Лондоном в липні 2009 року. Про це 9 вересня пише «Бі-бі-сі».
Тоді на висоті 1,2 кілометра ледь не зіткнувся приватний літак Cessna 525 Citation, що належить німецькій компанії, і пасажирський «Боїнг-777» Turkish Airlines.
У критичний момент відстань від «Боїнгу» до «Сессни» складала 800 метрів. При цьому пасажирський літак, на борту якого було 232 особи, був лише на кілька десятків метрів вище.
Як мовиться в звіті комісії, диспетчер дав вказівки приватному літаку набрати висоту 900 метрів. Пілоти, мабуть, не розчувши ці інструкції, повідомили, що підніматимуться до 1200 метрів. Проте диспетчер не помітив, що йому відповів екіпаж німецької «Сессни».
У цей момент на посадку в Хітроу заходив літак «Турецьких авіаліній», якому диспетчер сказав знижуватися до 1200 метрів.
В умовах поганої видимості єдине, на що могли орієнтуватися пілоти - автоматична система виявлення перешкод.
Проте пілоти турецького лайнера не звернули увагу на три попередження системи, що повідомляла про близьке перебування іншого літака. Тоді як на «Сессне» це устаткування зовсім не було встановлене.
Приватний літак, що наближався, в якому були два члени екіпажа і один пасажир, помітив льотчик-спостерігач, що сидів на пасажирському місці в «Боїнгу». В той момент, за його словами, «Сессна» знаходилася нижче на 30 або 60 метрів.
У своєму звіті капітан приватного літака заявив, що бачив пасажирський лайнер увесь час, як набирав висоту, але подумав, що «Сессна» зможе пройти вище.
Бюро з розслідування авіаційних подій, зробила всновки з події, та рекомендувало зробити обов'язковим для всіх літаків, що літають над Лондоном, установку системи TCAS II, що запобігання зіткненням у повітрі.
За матеріалами: BBC Russian