UA / RU
Підтримати ZN.ua

Керувати F-16 чи читати Шекспіра? Ходжес заступився за українських пілотів

У Києві переконані, що українські пілоти можуть літати на F-16 уже цієї зими, що є більш оптимістичним графіком, ніж попередні оцінки в Вашингтоні.  Але такий хід подій міг би дати українським силам значні нові можливості для боротьби наступного року, зазначають у The Wall Street Journal.  

Читайте також: Шекспір в АТО

Рішення адміністрації Байдена дозволити передачу F-16 і забезпечити навчання пілотів може змінити хід війни. Але для американців на заваді наданню F-16 стоїть нібито недостатній рівень володіння англійською мовою з боку українських льотчиків. 

Читайте також: В США виготовили перший літак F-16 для Словаччини

Група пілотів вирушила на  підготовку з України в Штати, на авіабазу, де базується 162 авіакрило ВПС США. Ще десятки українських пілотів починають курс навчання англійської мови на базі ВПС Лекленд у Сан-Антоніо.

За оцінками джерел WSJ в Україні, США можуть підготувати пілотів, які володіють англійською мовою, за п'ять місяців. Група, що була спрямована на навчання, як виявилось, налічує менш як 10 пілотів, які достатньо володіють англійською.

Читайте також: Київський Молодий театр виступив на Шекспірівському фестивалі у Британії

На захист українських пілотів виступив командувач сил США в Європі Бен Ходжес. Він дав зрозуміти, що критикам варто змістити акцент з філологічних на технічні моменти і  що західні посадовці "надмірно стурбовані" рівнем володіння мовою.

"Їм потрібно вміти керувати літаком, їм не потрібно вміти читати Шекспіра", - зазначає Ходжес.

Крім того, мовне питання є лише одним із низки недостатньо вирішених. Наприклад, F-16 вимагають приблизно 16 годин обслуговування на землі на кожну годину в повітрі. Тож, зважаючи на це, навчання наземного персоналу може виявитися ще складнішим завданням, ніж підготовка тих, хто керуватиме винищувачем у повітрі. .