У Києві переконані, що українські пілоти можуть літати на F-16 уже цієї зими, що є більш оптимістичним графіком, ніж попередні оцінки в Вашингтоні. Але такий хід подій міг би дати українським силам значні нові можливості для боротьби наступного року, зазначають у The Wall Street Journal.
Рішення адміністрації Байдена дозволити передачу F-16 і забезпечити навчання пілотів може змінити хід війни. Але для американців на заваді наданню F-16 стоїть нібито недостатній рівень володіння англійською мовою з боку українських льотчиків.
Група пілотів вирушила на підготовку з України в Штати, на авіабазу, де базується 162 авіакрило ВПС США. Ще десятки українських пілотів починають курс навчання англійської мови на базі ВПС Лекленд у Сан-Антоніо.
За оцінками джерел WSJ в Україні, США можуть підготувати пілотів, які володіють англійською мовою, за п'ять місяців. Група, що була спрямована на навчання, як виявилось, налічує менш як 10 пілотів, які достатньо володіють англійською.
На захист українських пілотів виступив командувач сил США в Європі Бен Ходжес. Він дав зрозуміти, що критикам варто змістити акцент з філологічних на технічні моменти і що західні посадовці "надмірно стурбовані" рівнем володіння мовою.
"Їм потрібно вміти керувати літаком, їм не потрібно вміти читати Шекспіра", - зазначає Ходжес.
Крім того, мовне питання є лише одним із низки недостатньо вирішених. Наприклад, F-16 вимагають приблизно 16 годин обслуговування на землі на кожну годину в повітрі. Тож, зважаючи на це, навчання наземного персоналу може виявитися ще складнішим завданням, ніж підготовка тих, хто керуватиме винищувачем у повітрі. .