Генеральний директор компаній Tesla, SpaceX та Twitter Ілон Маск планує у квітні відвідати Китай і зустрітися з китайським прем'єр-міністром Лі Цянем, повідомляє Reuters.
Точний час візиту залежить від доступності Лі Цяня. До того, як Лі став прем'єром у березні, він обіймав посаду секретаря партії Шанхая, де займався будівництвом та відкриттям заводу Tesla.
Китай є другим за величиною ринком компанії Tesla після США, а завод у Шанхаї – її найбільший виробничий центр.
Це буде перший візит Маска до Китаю після початку пандемії COVID-19 та після того, як Сі Цзіньпін почав третій термін на посаді президента Китаю. Останній раз Маск відвідував Китай на початку 2020 року, коли він вразив інтернет танцем на сцені під час заходу на заводі в Шанхаї. Однак він продовжує виступати з віртуальними промовами, зокрема на таких форумах як Всесвітня конференція з питань Інтернету в Китаї.
Лі та Маск зустрічалися і раніше, на відкритті заводу в Шанхаї у 2019 році. У 2020 році вони брали участь в онлайн-зустрічі, де Маск подякував тодішньому секретарю партії Шанхаю за підтримку роботи заводу під час спалаху пандемії.
Запланований візит Маска відбудеться на тлі того, що Китай намагається залучити більше іноземних інвестицій, щоб підтримати економіку, яка постраждала від трирічних обмежень COVID.
Лі перебуває в авангарді цих зусиль. Минулого тижня він виступав на ділових заходах, які також відвідували гендиректори компаній Apple та Pfizer – Тім Кук та Альберт Бурла.
Компанія Tesla зараз стикається з низкою проблем у Китаї, такими як затримки в реалізації планів збільшення виробничих потужностей на заводі в Шанхаї більш ніж удвічі. Автомобілям Tesla також заборонили в'їзд до китайських військових комплексів та місць проведення політичних зустрічей через побоювання з приводу камер, встановлених на автомобілях, і компанія все ще чекає на схвалення Пекіна, щоб запропонувати свою технологію повного автономного водіння в Китаї.
Китай також є одним із найбільших неамериканських джерел доходу для Twitter, який Маск придбав минулого року за 44 мільярди доларів. Діяльність Twitter у Китаї викликала розбіжності в компанії між командами, які прагнуть максимізувати можливості продажу, та іншими, стурбованими веденням бізнесу з афілійованими з державою організаціями в період напруженості у відносинах між Пекіном і Вашингтоном. Додамо, що після того, як Маск купив Twitter, за інформацією розслідування ВВС, соцмережа значно зменшила рівень боротьби з російською пропагандою.