UA / RU
Підтримати ZN.ua

Гранти на екологічну модернізацію для бізнесу: визначено шість переможців із 25 конкурсантів

Підприємства-переможці отримають безповоротну допомогу до 2 млн євро і кредит на 10 млн евро на вигідних умовах.

В Україні зробили перші кроки на шляху екологізації української промисловості. Про це пише адвокаційна менеджерка реформ Green Deal та Green transition in Ukraine Ольга Євстигнєєва у статті для ZN.UA «Відновлення української промисловості за європейськими стандартами. Перші успіхи».

Читайте також: Окупанти Криму бурять свердловини для водопостачання півострова, екологія під загрозою

Нагадаємо, торік Верховна Рада прийняла за основу проєкт ЗУ №6004-д «Про забезпечення конституційних прав громадян на безпечне для життя і здоров'я довкілля». Цей документ передбачає запровадження механізму інтегрованого запобігання промисловому забрудненню згідно з Директивою 2010/75/ЄС і широку модернізацію підприємств. Мова про зменшення енергоємності та викидів у найбільш забруднюючих секторах: енергетиці, нафтопереробці, металургії, хімічній, мінеральній і харчовій промисловостях.

Читайте також: Екологія, медицина і корупція: соціологи дізнались, що найбільше «болить» запорожцям

Завдяки проєкту «Найкращі доступні технології та методи управління (НДТМ) для України», що виконується GIZ за дорученням уряду Німеччини, виділено нашим промисловцям гранти на модернізацію. Проєкти від бізнесу, що мали відповідати принципам Директиви 2010/75/ЄС, відбирали на конкурсі, український бізнес подав 25 заявок, серед яких обрали шість найкращих.

Підприємства-переможці отримають безповоротну допомогу до 2 млн євро. Також грантова програма передбачає залучення кредитного ресурсу українських банків і використання власних коштів підприємства для співфінансування цих проєктів вартістю до 10 млн євро.

Раніше ми писали про те, що в Україні повільно, але відновлюється виробництво сталі, яка є основним конструкційним матеріалом для промисловості та одним із вагомих складових експорту українських промисловців. Поліпшення морської логістики на фоні стабільного скорочення експорту іншими видами транспорту через Польщу, стимулювало українських виробників сталі планувати зростання виробництва.