UA / RU
Підтримати ZN.ua

Код доступу до медичних даних: за яких умов лікар може запитати його по телефону

Роз'яснення дали у НСЗУ.

Попри війну, в Україні працює Електронна система охорони здоровʼя (ЕСОЗ). Повідомлення від ЕСОЗ є головним способом підтвердження дій та інформування пацієнтів. Але бувають випадки, коли шахраї, представляючись медпрацівниками, зв'язуються з пацієнтами та запитують підтвердження на ті чи інші дії ЕСОЗ. Фахівці Національної служби здоров'я України (НСЗУ) розповіли, чи можуть медичні працівники телефонувати пацієнтам для підтвердження дій в електронній системі.

Читайте також: Медична допомога: які обстеження можна пройти у сімейного лікаря

Чи телефонують медпрацівники пацієнту, щоб отримати підтвердження дій в ЕСОЗ

У НСЗУ пояснили, що є процеси, коли медпрацівнику потрібно отримати підтвердження тієї чи іншої інформації у пацієнта.

«При цьому отримати таке підтвердження можливо не обов'язково відвідуючи лікаря», – йдеться у повідомленні.

Фахівці зауважили, що лікар може особисто зателефонувати пацієнту або ж зв'язатися через месенджери, якщо в процесі проведення верифікації ним виявлено, що у персональних даних пацієнта є помилка або неточність.

Лікар телефоном може уточнити, чи актуальні дані пацієнта та за потреби – змінить їх. Для цього пацієнт має повідомити лікарю код підтвердження з повідомлення.

У НСЗУ наголосили, що в ЕСОЗ не передбачена жодна «тимчасова перереєстрація» та її підтвердження через смс-повідомлення.

Читайте також: Електронний рецепт: чи можуть у ньому відмовити

Що робити, коли телефонують фейкові медпрацівники

Якщо пацієнту хтось дзвонить та представляється медичним працівник, йому слід дотримуватися таких рекомендацій:

У НСЗУ підкреслили, що справжній медичний працівник не проситиме надати інформацію про банкові паролі чи фінансові дані.

Раніше у Національній службі здоров'я України розповіли, чи повинен сімейний лікар давати особистий номер телефона пацієнтам.