UA / RU
Підтримати ZN.ua

Додаткова відпустка для одинокої матері: як підтвердити цей статус

Роз'яснення дали у Держпраці.

Трудові відносини між роботодавцем та працівником в Україні регулюються відповідним законодавством. Деякі працівники мають право на додаткову відпустку. Фахівці Південно-Східного міжрегіонального управління Державно служби з питань праці розповіли, якими документами одинока мати може підтвердити свій статус для отримання такої відпустки.

Читайте також: Трудові відносини: які особливості роботи за сумісництвом

У Держпраці зазначили, що відповідно до ст. 10 закону «Про відпустки» одинокій матері надається право на щорічну додаткову оплачувану відпустку тривалістю 10 календарних днів. Фахівці додали, що в законодавстві про працю відсутнє визначення поняття «одинока мати». Нею, відповідно до постанови Пленуму Верховного суду України від 6 листопада 1992 року № 9, вважаються:

До останньої категорії, згідно з роз’ясненням Мінекономіки, належать:

У Держпраці підкреслили, що законодавство не визначає конкретного переліку документів, які має пред’явити одинока мати для підтвердження свого статусу та отримання додаткової соціальної відпустки.

«Тож роботодавцю пред’являють будь-який офіційно складений, оформлений і засвідчений в установленому порядку документ, що підтверджує відсутність участі батька у вихованні дитини. Роботодавець, врахувавши надані документи, ухвалює рішення про надання додаткової соціальної відпустки», – йдеться у повідомленні.

Раніше юристка Галина Токмач розповіла, чи може роботодавець звільнити працівника за згодою сторін, якщо він з початку війни знаходиться в неоплачуваній відпустці