Попри війну, українці мають своєчасно платити за комунальні послуги. Зокрема, необхідно оплачувати рахунки за світло. Але бувають випадки, коли у квартирі ніхто не живе, а платіжки за світло продовжують приходити. Фахівці компанії YASNO розповіли, як їх уникнути та що робити, якщо рахунок за світло вже прийшов.
Борг за світло: як він міг накопичитися, якщо у квартирі ніхто не проживає
Фахівці пояснили, що коли у квартирі ніхто не проживає, то в якийсь момент клієнт перестає передавати показники електролічильника.
В такому випадку оператор системи розподілу, не отримавши показники лічильника, здійснює розрахунок обсягів споживання електроенергії на основі показників середньодобового споживання і передає ці обсяги постачальнику.
Постачальник до отриманих обсягів застосовує тариф і виставляє рахунок. Власник житла його не сплачує, адже вважає це помилкою і таким чином починають формуватись борги.
Як діяти, щоб не нарахували борг за електроенергію
Для того, щоб не нарахували борг за світло, якщо у квартирі ніхто не проживає, необхідно:
- Щомісяця передавати орієнтовні показники електролічильника. Наприклад, якщо у квартирі залишивсь працюючим холодильник або інша техніка, то достатньо буде щомісяця до останніх зафіксованих вами показань додавати 2-5 кВт-год і відповідно сплачувати за них.
- Передавати одні й ті самі показання електролічильника щомісяця. Навіть, якщо у квартирі відключені усі електроприлади необхідно щомісяця передавати останні зафіксовані клієнтом показання.
Як передати показники лічильника світла
У компанії пояснили, що передати показники електролічильника можна дистанційно з будь-якої країни світу за допомогою онлайн-сервісів YASNO:
- особистий кабінет;
- мобільний застосунок;
- чат-боти у Viber та Telegram;
- через форму на сайті;
- написавши в особисті повідомлення сторінці YASNO у Facebook.
Раніше ми писали, чи можна призупинити нарахування за воду, якщо у квартирі ніхто не проживає і немає лічильника.