UA / RU
Підтримати ZN.ua

Глушіння GPS є "побічним ефектом" російської військової активності — фінське транспортне агентство

Попри перешкоди літати до Фінляндії та з неї безпечно завдяки інерційним навігаційним системам і наземним навігаційним альтернативам.

Глушіння GPS-сигналів над Балтійським морем, "найімовірніше", є побічним ефектом боротьби Росії з безпілотниками, повідомило 3 травня фінське агентство транспорту і зв'язку Traficom. Естонія також звинувачує Росію у глушінні сигналу, але фінське агентство не погоджується з урядом Таллінна у визначенні перешкод як гібридної атаки.

"Перешкоди посилилися, коли в січні 2024 року почалися атаки українських безпілотників на енергетичну інфраструктуру Росії", — йдеться в прес-релізі компанії Traficom.

У будь-якому випадку, фінське агентство заявляє, що літати до Фінляндії та з неї безпечно завдяки інерційним навігаційним системам і наземним навігаційним альтернативам — хоча GPS залишається "основним джерелом навігаційної інформації в авіації".

"Цілком можливо, що перешкоди, які зараз спостерігаються в авіації, швидше за все, є побічним ефектом самозахисту Росії, який використовується для запобігання навігації й контролю безпілотників, керованих за допомогою GNSS [Глобальної навігаційної супутникової системи] або мобільних частот", — заявили в Traficom.

Читайте також: Росія глушить GPS-сигнал: фінський літак не долетів у потрібний аеропорт

Раніше сало відомо, що глушіння GPS-сигналів може спричинити авіакатастрофу. Один із високопоставлених чиновників сказав, що, за однією з версій, через глушіння сигналів Росія намагається захистити Калінінград від можливих атак українських безпілотників. Крім того, МЗС Естонії повідомило, що Росія блокує сигнал GPS для Естонії, Латвії, Литви, Фінляндії, Норвегії, Швеції та Польщі.