UA / RU
Підтримати ZN.ua

Чи перебуває ЄС у торговельній війні з Китаєм? — Politico

Навіть якщо це ще не так, незабаром ситуація може погіршитися, оскільки розслідування Брюсселя щодо китайських електромобілів наближається до завершення.

Що спільного між ваніллю, сталевими трубами та електромобілями? Європейський Союз розслідує імпорт цих товарів з Китаю, щоб з'ясувати, чи продаються вони нижче собівартості, чи несправедливо субсидуються Пекіном. Китай, своєю чергою, підозрює Європу в демпінгуванні коньяків преміум-класу на своєму ринку — і недвозначно натякає, що європейські розкішні автомобілі та свинина незабаром можуть зіткнутися з обмеженнями.

Динаміка "око за око" свідчить про те, що ЄС, який минулого року мав дефіцит двосторонньої торгівлі товарами майже в 300 мільярдів євро і тепер прагне скоротити цей розрив, може незабаром скотитися до торговельної війни з Китаєм, зазначає Politico.

Чому всі говорять про китайські електромобілі?

Торгові гіганти в Брюсселі й керівники автомобільної промисловості в Штутгарті, Мюнхені та Вольфсбурзі — нервово очікують на результати розслідування ЄС щодо того, чи несправедливо субсидує Китай свою галузь електромобілів.

Читайте також: Китай розкритикував розслідування ЄС щодо електромобілів, попередивши про  "негативний" вплив на відносини 

Президент Європейської комісії Урсула фон дер Ляєн розпочала розслідування минулої осені, і, згідно з його графіком, про будь-які тимчасові мита учасники ринку повинні бути повідомлені до початку червня, а це означає, що це може стати проблемою перед європейськими виборами, які відбудуться 6-9 червня.

Згідно з оцінками вашингтонського Інституту міжнародної економіки Петерсона, європейський імпорт китайських електромобілів різко зріс за останні роки — більш ніж удвічі між 2021 і 2023 роками до понад 430 000 автомобілів на рік на суму 10 мільярдів євро. Тим часом європейський експорт електромобілів до Китаю є незначним, і Брюссель побоюється, що ринок ЄС буде переповнений, що потенційно може знищити його внутрішню промисловість.

Хоча Брюссель впевнений, що знайде докази несправедливої державної допомоги, поки що не зрозуміло, який рівень імпортних мит він встановить на китайські електромобілі. Згідно з оцінками аналітиків Rhodium Group, наразі ЄС застосовує 10-відсоткові мита на всі імпортовані автомобілі.

Читайте також: ЄС виглядає вразливим, незалежного від того, хто є лідером в Китаї чи в США — Bloomberg

Безумовно, цього року ЄС розпочав дослідження за дослідженням. З останніми дослідженнями сталевих труб, харчової добавки лізину і смакового компонента ваніліну, їхня кількість становить щонайменше 13. Жодне з них не є настільки гучним, як справа з електромобілями, але це не означає, що Пекін не зверне на них уваги.

Крім того, Європа зараз застосовує комбінацію інструментів торгівлі та конкуренції, щоб протистояти китайським заявкам на європейські тендери з будівництва вітрових електростанцій і продажу сканерів безпеки в аеропортах, а також власним закупівлям медичного обладнання в Пекіні.

Як Китай завдасть удару у відповідь?

Пекін вважає, що Франція спровокувала демпінгове мито на електромобілі, і вдарив у відповідь власним демпінговим митом на "винні коньяки з ЄС" — так званий французький коньяк. Президент Еммануель Макрон, який цього місяця приймав президента Сі Цзіньпіна, заявив про перемогу після їхніх переговорів, заявивши, що китайський лідер не хоче запроваджувати превентивні тарифи.

Читайте також: Китай має обрати торгівлю з Європою або війну Росії в Україні – The Hill

Тепер Китай націлився на німецькі розкішні автомобілі. В інтерв'ю державним ЗМІ Лю Бін, провідний радник з питань автомобільної промисловості, рекомендував підвищити тимчасові тарифи на автомобілі з великими двигунами, що імпортуються з Європи, до 25% — крок, який зашкодить таким компаніям, як виробник спортивних автомобілів і позашляховиків Porsche.

Маттіас Шмідт, європейський автомобільний аналітик вважає, що хоча німецькі автомобільні бренди вразливі до Китаю, їхні преміум-моделі зможуть витримати такий удар. Аналогічно, аналітики очікують, що китайські експортери зможуть змиритися з будь-яким рішенням ЄС у своєму розслідуванні щодо субсидій.

Тож чи справді це торговельна війна?

Звичайно, єврократи — і Пекін, зі свого боку — наголошують, що вони роблять все за правилами Світової організації торгівлі, і що блок просто підтримує торговельну систему, яка базується на правилах і фактах. Оскільки торговельні війни за своєю суттю є політичними, ЄС завжди заперечуватиме наявність будь-якого наступу.

Читайте також: Європа “вдарила” по Китаю новим розслідуванням щодо закупівель медобладнання напередодні візиту Сі Цзіньпіна

Реакція Пекіна також є питанням часу з погляду геополітики. Оскільки Дональд Трамп є серйозним претендентом на те, щоб знову зайняти Білий дім у листопаді, і тим самим, ймовірно, засмутити трансатлантичний альянс, Пекін може мати стимул уникнути тотальної торговельної війни з Європою на цьому етапі, як стверджує високопоставлений європейський дипломат.

Раніше ми повідомляли, що Китай вже знищив сонячну енергетику ЄС, спочатку скопіювавши технологію, а потім заполонивши ринок. Тому, Велика Британія та ЄС повинні захистити себе від напливу китайських товарів.