UA / RU
Підтримати ZN.ua

ЗМІ: Росія намагається нажитися на авіаційній блокаді Білорусі

Проте не всі експерти згідні з тим, що РФ у цьому конфлікті готова стати на бік Білорусі. 

Низка країни Європи, не дочекавшись рішення "Європейської агенції авіаційної безпеки" і "Євроконтролю", закрила свої кордони для білоруських перевізників. Польща заборонила шістьом компаніям не лише літати в країну, але й над її територією. Україна також закрила свої кордони для Білорусі. Через це в авіаційних правилах ЄС наразі справжній хаос, яким намагається скористатися Росія, пише Rzeczpospolita.

"Аерофлот" російська авіакомпанія, почала перекидати свої борти у Мінськ, аби звідти замість білоруської "Белавіа" здійснювати необхідні польоти в Європу, оскільки наразі лише Литва та Україна закрили свої кордони для усіх літаків, які вилітають з Білорусі. 

Таким чином, білоруські перевізники працюватимуть лише в аеропортах країн СНД, щоб доставляти пасажирів на летовище у Мінську. Іншими рейсами займеться Росія, тобто "Аерофлот". 

Крім того, над територією Білорусі наразі досі можуть пролітати літаки Китаю, Південної Кореї, Індії. Також є можливість здійснення вантажних та кур'єрських рейсів. 

ЗМІ пише, що заборона РФ перевізнику Air France здійснити рейс Париж-Москва в обхід Білорусі викликає занепокоєння. У виданні вважають, що це може означати, що Росія вступила в конфлікт. Проте польські експерти в цьому не переконані. 

"Зараз здається, що так Росія показала, що може стати на бік Білорусі. Але поки ніщо не вказує на більш систематичні дії в цьому напрямку. Якби Росія все ж на знак солідарності обмежила можливості авіакомпаній з ЄС, це, вочевидь, змінило б розрахунки не лише політичні, але й суто економічні щодо авіаційних санкцій проти Білорусі. Обхід білоруської території й відмова від польотів в цю країну для компаній з ЄС - не велика втрата. Але це великі економічні втрати для "Белавіа" і політичні для режиму", - пояснив експерт у сфері авіації Домінік Сіпіньський.

Росія, продовжив експерт, контролює небо над Сибіром. Саме через нього проходять авіаційні маршрути з Китаєм, Японією та Південною Кореєю. Якби перевізники повинні були оминати цю територію, це завдало б їм серйозних збитків. Проте таким же був би й наслідок цієї блокади для Росії, яка теж залежна від доходів від транзиту.

За даними ЗМІ, до COVID-19 Москва отримувала до 500 мільйонів доларів на рік за це. Тому прояв економічної солідарності з Білоруссю став би для Росії пострілом собі в ногу. Втім, політичні розрахунки можуть бути зовсім іншими.

Читайте також: Зближення Білорусі з Росією загрожує безпеці України - Кулеба

Нагадаємо, 23 травня в аеропорту Мінська був екстрено посаджений літак Ryanair рейсу Афіни-Вільнюс. Спочатку повідомлялося про можливе мінування повітряного судна, в аеропорт стягнули пожежників та «швидку допомогу». Пізніше стало відомо про те, що на борту літака перебував опозиційний журналіст Роман Протасевич, його затримали. Інформацію про затримання Протасевича підтвердили в МВС Білорусі. На батьківщині журналіст є підозрюваним за статтею 293 КК Білорусі, йому може загрожувати страта.

Раніше про припинення авіаперельотів над Білоруссю повідомила латвійська компанія airBaltic. Аналогічний крок анонсувала польська авіакомпанія LOT.

Литва з 25 травня заборонила прибуття і відправлення з країни літаків, маршрут яких проходить через Білорусь. Українські авіакомпанії також припинили авіасполучення з Білоруссю. Крім того, від польотів над Білоруссю відмовилися французька Air France і фінська Finnair

Детальніше про те, що означає викрадення білоруськими силовиками опозиціонера Романа Протасевича і що слід робити Україні, читайте в статті Володимира КравченкаЗона, заборонена для польотів”.