Робота часто є невеселою справою. Якщо ми щиро намагаємось вирішити великі проблеми чи прагнемо отримати прибуток, жарти та сміх, як правило, здаються недоречними. Але трохи веселощів насправді можуть допомогти досягнути серйозних цілей, вважають Дженніфер Акер і Наомі Багдонас зі Стенфордського університету.
Дослідження показують, що лідери з почуттям гумору на 27% більш мотивуючі та продуктивні, ніж ті, хто не любить жартувати. Співробітники «веселих» керівників на 15% більше активні, а їх команди частіше вдало виконують творчі завдання, тому гумор може давати поліпшення результатів роботи.
Чому це так працює? Частково тому, що спільний сміх розширює відчуття близькості та довіри. Наприклад, коли незнайомців «змушували» сміятися разом протягом п’яти хвилин, перш ніж розповідати про себе, їх взаємодія розглядалася на 30% більш близькою та відкритою, ніж незнайомці, які спочатку розповіли один одному про себе.
Дослідження Gallup показує, що одним з головних факторів, що сприяють ефективній роботі працівників, є наявність колеги-близького друга, з яким можна пожартувати та посміятися.
Сила гумору – це справжня хімія. Коли ми сміємося, наш мозок виробляє менше кортизолу (викликає заспокоєння та зменшує стрес) і вивільняє більше ендорфінів (які дають нам щось на зразок другого дихання) та окситоцину (який часто називають гормоном “любові”). Це все одно, що медитувати і займатися спортом одночасно.
То як можна «виробляти» більше цих гормонів на роботі?
По-перше, визнайте, що в кожного своє почуття гумору, і його можна навчитися використовувати ефективніше. Багато хто хвилюється, що, оскільки ми не є природними коміками, то не варто навіть намагатися розсмішити колег. Ми боїмося, що наші жарти будуть невдалими. Але пам’ятайте: люди цінують майже будь-який гумор, за умови, що це не завдає шкоди чи образи.
Наступним кроком є знайомство зі своїм та чужими стилями гумору. Є чотири основних.
- Стендап: сміливий гумор. (Приклад: комедійна американська акторка Ванда Сайкс)
- «Милий гумор», який полегшує настрій (Приклад: британський комік Джеймс Корден)
- «Снайпер»: гострий, саркастичний гумор (Приклад: американська письменниця та комік Мішель Вольф)
- «Магніт»: виразний, харизматичний гумор, який легко викликає сміх (Приклад: американський комік Джиммі Феллон).
Чим більше ми розуміємо стилі гумору кожного, тим легше «читати» настрій колег. Ви також можете зменшити ризики. Наприклад, якщо використовувати гумор типу «снайпер», то потрібно стежити, що це не ображає почуття колег і не відчужує їх.
Спробуйте попрактикуватися. Один із способів зробити це - почати з простого спостереження, а потім виявити «незвичайну річ», яку ви помітили. Наприклад, якщо є щось, що вам здається навіть віддалено цікавим - наприклад, усвідомлення того, що ви не бачите, у що одягнені учасники відеоконференції, ви можете використовувати техніку, яка називається правилом трьох, створюючи короткий перелік, на останньому місці якого буде «несподіваний» предмет.
Ви можете сказати: «Я сумую за багатьма речами в офісі: спонтанні бесіди під час перерв, підбадьорливі записки на столах колег і одяг, який включає не лише піжаму». Також можна згадати про веселі ситуації, які сталися «поза роботою».
Готові зробити ще один крок далі? Спробуйте бути трохи нахабнішими з потенційними клієнтами, діловими партнерами та колегами по переговорах. Наприклад, коли засновниця і генеральний директор компанії Spanx Сара Блейклі вперше звернулася до головного інвестора від Neiman Marcus, вона надіслала взуття та записку, в якій було сказано: «Намагаюся переступити поріг; є хвилинка для розмови?». І нарешті, не треба забувати про легкість та невимушеність, яка є навколо вас.
Чи дійсно зараз вдалий час для сміху, в період пандемії, яка вбила мільйони людей і багатьох позбавила роботи? Так. Ми віримо, що лідери, які вплітають гумор у цей дивний новий світ, справді допомагають своїм працівникам пройти через всі випробування. Гумор – це своєрідна магія, якої можна навчитися. Працівники повинні використовувати його частіше, цим самим підвищуючи своє благополуччя та ефективність роботи команди. Зараз, як ніколи, час серйозно поставитися до гумору, вважають дослідники.
Аналітики прогнозують зміни суспільних тенденцій у постпандемічному світі. Пандемія поступово відбирає у людей соціальні навички. Надмірна балакучість - лише один із симптомів соціальної незграбності унаслідок пандемії коронавірусу.
Люди все частіше запитують себе «чи достатньо далеко я стояв від співрозмовника», «скільки часу повинна тривати розмова».
Через пандемію люди починають втрачати соціальні навички.