Опубліковано розслідування, в якому розкрита схема, як приватна сирійська авіакомпанія Cham Wings переправляє російських найманців в Сирію; до речі, США включили Cham Wings у санкційний список в 2016 році за доправлення проасадівськіх бійців у Сирію і допомогу сирійській військовій розвідці у доставці зброї та спорядження, йдеться у матеріалі Reuters.
Наголошується, що літаки Cham Wings прилітають у Ростов переважно вночі і відлітають рано вранці, коли в аеропорту майже немає інших пасажирів. Відкритої інформації щодо цих рейсів і розкладу польотів немає, як немає і можливості придбати авіаквитки з Ростова в Дамаск або Латакію, де розташувалася основна російська військова авіабаза в Сирії.
Виявлена журналістами схема дає уявлення про те, як доставляються в Сирію приватні російські військові контрактники, існування яких влада РФ не визнає. Росія каже, що її участь у конфлікті в Сирії обмежена повітряними ударами, навчанням сирійських військ і невеликою кількістю спецназу. Більше того, ця ж схема є проломом санкційної стіни США; загороджучи Сирію санкціями, у США вважали, що це не дозволить Асаду і його союзникам (іранський КСІР і "Хезболла" - ред.) отримувати бійців і техніку для військових дій, але грубо прорахувалися.
Сама Cham Wings у відповідь на запит Reuters повідомила, що вся інформація про польоти є на сайті компанії. Звичайно ж, польотів у Ростов на сайті не виявилося.
Однак інформація про цих рейсах регулярно з'являється в онлайн-бази щодо відстеження польотів. За 14 місяців, починаючи з 5 січня 2017 року, журналісти виявили 51 політ літаків Cham Wings з Дамаска і Латакії в Ростов і назад. Кожен раз для цього використовувалися лайнери Airbus A320, які можуть перевозити до 180 пасажирів. Лайнери, в свою чергу, потрапили до авіакомпанії через треті руки, в тому числі і від кількох українських приватних авіакомпаній. Таким чином, санкції США, спрямовані на недопущення доступу працюючих у інтересах Асада авіакомпаній до запчастин та нових літаків і тут виявилися малоефективними - компанії, що потрапили ву"чорний список" або просто беруть літаки в оренду, або купують запчастини іншими шляхами, а відстежити цей ланцюжок вкрай складно.
Крім того, кілька неназваних найманців, які воювали в Сирії підтвердили Reuters, що чартерні рейси - основний спосіб перекидання найманих бійців з Росії в Сирію.
Раніше волонтери спільноти InformNapalm створили інтерактивну карту загибель в Сирії громадян Росії, а російські ЗМІ показали, як виглядає тренувальний табір для завербованих ПВК "Вагнер" найманців.
Нагадаємо, телеканал CBS із посиланням на джерела в Пентагоні повідомив про те, що 7 лютого авіація США завдала удару по силах сирійського диктатора Башара Асада, серед яких були російські найманці.
Удар був нанесений після бойового зіткнення урядових військ з підрозділами Демократичних сил Сирії через контроль над нафтовими родовищами.
За даними видання Bloomberg, унаслідок авіаудару були знищені понад 200 бойовиків "ПВК Вагнера", яку контролюють спецслужби РФ.
У понеділок, 12 лютого, дослідницька організація Conflict Intelligence Team оприлюднила перші дані загиблих російських військових. Родичі та знайомі російських найманців із "ПВК Вагнера" підтвердили їхню загибель.
Своєю чергою Міністерство оборони Росії заперечує загибель п'яти військовослужбовців. Там заявили про те, що ніхто з військових, які офіційно перебувають у Сирії, унаслідок удару сил коаліції не постраждав, оскільки їх у цьому районі Дейр-ез-Зора не було. Даних про добровольців, які вирушили до Сирії, Міноборони РФ також не наводить.
Детальніше про те, що сталося у Сирії 7 лютого, читайте у статті Віталія Федяніна "Сирійська міфологія Росії" для тижневика "Дзеркало тижня. Україна".