UA / RU
Підтримати ZN.ua

Росія збирається допрацьовувати українські літаки Ан-124 "Руслан" без згоди "Антонова"

Прийнята поправка до Авіаційних правил дозволить російським конструкторським бюро самостійно розробляти літаки імпортного виробництва.

Генконструктор російського Авіаційного комплексу ім. Ільюшина Віктор Ліванов заявив, що Росія може займатися доопрацюванням українських літаків Ан-124 "Руслан" без дозволу "Антонова".

Ліванов розповів, що до Авіаційних правил прийнято поправку, згідно з якою російські конструкторські бюро можуть отримати право розробника на літак імпортного виробництва, якщо не вдається домовитися з власником інтелектуальних прав літака, пише російське видання Ведомости.

"Фактично можна почати допрацьовувати Ан-124 вже зараз - залишилися невеликі нюанси, які ми повинні вирішити з Міноборони. І ми, я думаю, виграємо конкурс по "Русланах". Починається відродження військово-транспортної авіації Російської Федерації, яка була втрачена з розвалом Радянського Союзу", - заявив Віктор Ліванов

Генконструктор також поскаржився, що у "Ільюшина" не складаються відносини з "Антоновим".

"Ми завжди були за спільну роботу. І зараз продовжуємо бути "за". Але ми не знаходимо точок дотику. Для українських колег основний ринок - це все-таки Російська Федерація. І вони це повинні розуміти. Але, на жаль, ми не бачимо, що вони це розуміють", - розповів він.

Більш того, за його словами, "Антонов" ще й створює сам собі конкурентів в Китаї. Ліванов зазначив, що інформація про це китайський літак проходить дуже мізерна, але російські авіаконструктори знають, що створювати такий літак китайським колегам допомагав АНТК "Антонова". "Це їхня справа. Але сам цей факт показує, що вони народили собі - і нам тепер вже - конкурента. Це точно. Досвід створення різної машинобудівної продукції Китаю показує, що Китай може створювати продукт. Причому досить високого рівня", - резюмував Ліванов.

У серпні про намір Росії відмовитися від співробітництва з Україною в рамках спільних проектів в авіабудуванні заявив віце-прем'єр уряду РФ Дмитро Рогозін, хоча 17 липня Росія і Україна домовилися про створення спільного підприємства з виробництва літака Ан-124 "Руслан".

Ан-124 є найбільшим серійним транспортним літаком у світі, не має аналогів за максимальною вантажопідйомністю. !zn

Читайте також:

Літакобудування як розмінна монета

Росія має намір модернізувати літаки Антонова без узгодження з українською стороною

Україна готує серійне виробництво модернізованого "Руслана"

На відновлення виробництва "Русланів" буде потрібно не менше п'яти років