Кожен з чотирьох дітей, які ростуть в країнах зі збройними конфліктами, не має можливості ходити до школи, найскладніша ситуація - в Афганістані. Про це йдеться у звіті Дитячого фонду ООН ЮНІСЕФ за даними моніторингу чотирьох країн - Афганістану, Судану, Південного Судану і Нігера.
За оцінками дослідників, 24 мільйони дітей шкільного віку не відвідують навчальні заклади в 22 країнах, що постраждали від конфлікту. Найбільша частка таких дітей у Південному Судані - 51%, у Нігері - 47%, у Судані - 41%. В Афганістані 40% дітей не ходять до школи.
"Коли діти не ходять в школу, вони знаходяться у підвищеній небезпеці через зловживання, експлуатацію та вербування до збройних груп ... Школа озброює дітей знаннями і навичками, необхідними для відновлення своїх громад після того, як конфлікт закінчиться", - сказав глава освітніх програм ЮНІСЕФ Джо Борн.
Освіта є однією з найменш фінансованих гуманітарними місіями галузей. У 2014 році освітні проекти отримали тільки 2% гуманітарної допомоги, тоді як на потреби освіти в конфліктних зонах необхідно удесятеро більше, відзначають в ООН.
У статті для ZN.UA "Сіра зона" війни: ненависть vs віра, любов..." оглядач Олена Розвадовська пише про найважчу сторону конфлікту - психологічну. "З самого початку я прийняла для себе рішення: не піддаватися спокусі ділити дітей наших і "сепарських", - пише автор, відзначаючи, що діти на війні спочатку стають заручниками жорстоких дорослих ігор.